[Linux] Re: Liste kullanimi Konusunda

From: Burak DAYIOGLU (dayioglu@metu.edu.tr)
Date: Mon 10 Jun 2002 - 09:09:19 EEST

Serdar KÖYLÜ wrote:

>Selamlar..
>Listeleri siniflandirmak makul ve mantikli bir durumdur.
>
>Peki bu listeyi, koselere ayirirsak ne olur?
>Herkes her koseye uye olmak durumunda kalir.
>
>Bir terim tartismasini, "Bu tartismayi Terim listesine tasirsak,
>daha iyi olabilir" gibisinden zorlamak yerine, tartismayi yapanlari,
>ayakustu o listeye uye edivermek daha guzel olacaktir.
>

>Ozetlemeye, dilim dondugunce anlatmaya calistigim husus, bu "Linux"
>listesinde her sey olsun. Boylece her zaman her seyi bulabilecegimiz
>bir medya olussun. Buradan hyperlink usulu diger ozellesmis listeleri
> [...]
Merhaba,
Bu konudaki fikirlerimi dernek listesine yazdim; o nedenle burada
yenilemeyecegim. Agirlikli
olarak Serdar Bey'in perspektifi ile ilgili yazacagim...

Listelerimizde yeni olan birileri icin yukaridaki fikirleriniz anlamli
ve dogru olabilir. Ancak listenin
uzun zamandir uyesi olan birilerinin diger listeleri taniyacak ve ilgili
olanlari icin kullanabiliyor
olmasini tercih ederim. Benim her konuda tum olanlardan haberim olsun
diyenler tum listelere
(her zaman) uye olmaya calisabilirler.

Fakat bu listedeki uzman sayisinin giderek azalmasinin (bunu kimler
gozlemleyebiliyor bilmiyorum
ama) listenin politika yoksunu (o politika her ne ise) olmasina bagliyorum.

Bu listenin artan trafigine ragmen icerik kalitesi yonunden hizla kan
kaybettigini dusunuyorum.
Icerigin denetlenmesinin (ya da uyarilar ile cekistirilmesinin) listeyi
hizada tutmak ve icerik kalitesini
arttirmak icin anlamli bir cozum olacagi inancindayim.

Serdar Bey'in spesifik onerisi uzerine: "Birisini baska bir listeye daha
uye edivermek" bunun cozumu
olamaz; bence gercekci bir cozum onerisi degil.

Serdar Bey'in ikinci spesifik onerisi uzerine: Hyperlink usulu ile
listelerin birbirine nasil baglanabilecegini
anlayamadim, ozel bir mesaj ile bu konuda bilgi almayi arzu ederim.
Vakit bulabilirseniz yazar misiniz?

Kisacasi, bu listenin kurulus amacindan cok uzaklastigini, hemen
herkesin donemlik olarak uye oldugu
ve "dayanamadigi" noktada ayrildigi gecici bir uyelik metoduna dogru
gittigini dusunuyorum. Dogrusu,
bu durumda bir degisiklik olmadigi takdirde, mesajlarima yetisemedigim
noktada, ben de tumuyle
aynisini yapacagim.

selamlar, iyi calismalar,

--
Burak DAYIOGLU
Phone: +90 312 2103379      Fax: +90 312 2103333