[Linux] Re: [Fwd: Unifying ~/Desktop]

From: Baris Metin (baris@gelecek.com.tr)
Date: Mon 10 Jun 2002 - 03:38:23 EEST

Mon, Jun 10, 2002 at 01:32:44AM +0300 , Enver ALTIN :

> Neden boyle bir tartismaya gerek duydugumdan da bahsetmek istiyorum.
> Turkiye'deki ileri duzey Desktop Linux kullanicilarinin profili
> konusunda bilgi sahibi olmak ve bu yolla GUI uygulamasi
> tasarlayan/tasarlamak isteyen arkadaslara kaynak olusturmak istiyorum.

Selamlar;

Aslinda kullanici tarafindan baktigimizda is tamamen zevk meselesi. Ben
KDE yeni kullanicilar icin daha kolay, kullanisli, vs. derim ama
bazilari Gnome'u gorur gormez asik olurlar :).

Gelistirici gozuyle baktigimizda da Gnome/KDE yerine Gtk/Qt dememiz daha
dogru olur sanirim. Bu durumda da kisisel gorusum; Gtk 2.0 surumu ile
birlikte Qt kalitesine ulasiyor. Bu da yine tercih meselesi oluyor. Ama C
yazmak isteyen icin Gtk zorunlu :). Python, C++ kullanacaksaniz her
ikisi de tercih edilebilir. Gtk'nin bunlar disindaki dillere de destegi
var (perl, php)...

Bu arada Gtk daha onceden kalitesizdi de 2.0 ile kaliteli oldu
anlasilmasin. Ama bir ornek :

mainLabel = gtk_label_new ("<big><b>Icindeymisik, <span

Daha once label icindeki metni renklendirmek icin neler yapmak
gerekiyordu ?

iyi gunler,

--
Baris Metin