[Linux] Re: selamlar winex || wine la ilgili

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Mon 22 Jul 2002 - 20:41:19 EEST

> Wine bazi durumlarda turkce'yi pek problem yapmayabiliyor, bunun sebebini=20
> bulamadim, sorunsuz olarak calistirabildigi uygulamalarda bulunuyor..=20
> Bunun sebebini veya cozumunu bilen varsa da listeyle paylasabilirse=20
> sevinirim...=20

  Merhaba,

  Wine cevre degiskenlerini pek ciddiye almiyor. LANG LANGUAGE vs.
degistirmemizin sebebi malum kucuk i den buyuk i ye gecis vs. de
kutuphane problemi olmasi. Turkce olayini da bunlardan degil kendi ayar
dosyasindaki codepage den okuyor. Bu codepage e gore ilk
calistirildiginda cache ledigi fontlardan destekleyebildigini
destekliyor. Bazilarini baska fontlara da ceviriyor ama ayarlari vs. lazim.

  Ayar dosyasindaki AFM Font dirs gibi bir bolum var, bu kisim sanirim
baska fontlari eklememizi + Turkce destegini arttirmayi sagliyor.

  Yeni degisikliklerin kaydedilmesi icin /home/kullanici/.wine/
altindaki font cache dosyasini (cachemetrics gibi bir adi var) silmek gerek.

  Sevgiler,
  Onur Kucuk