[Linux] Re: selamlar winex || wine la ilgili

From: fatih.ozavci@frontsite.com.tr
Date: Tue 23 Jul 2002 - 16:28:55 EEST

Wine ve Winex ile karsilan hatalarin cogu (ozellikle belirtmis oldugunuz=20
hata ile birkac mail once bahsedilen hata) dil degiskenin turkce=20
olmasindan kaynaklanmaktadir. Wine ve Winex'te bu sorun maalesef=20
bulunmaktadir, cozum olarak dil degiskenini ingilizce yapmak yeterli=20
olacaktir.

export LC=5FCTYPE=3Den=5FUS=20

Yukarida ki komut bu islemi yapmaktadir, tum sistemde dil degiskenini=20
surekli olarak ingilizce yapmak istiyorsaniz /etc/profile dosyasinda bu=20
satiri bulup karsisinda ki 'tr=5FTR' degiskeninin yerine 'en=5FUS'i yazmani=
z=20
gerekmektedir. eger sadece bir kullanici icin bu islemi yapmak=20
istiyorsaniz o kullanicinin ev dizininde '.profile' dosyasi olusturmak ve=20
bu dosyaya bahsedilen satiri eklemekte yeterli olacaktir.

Tabiki bu durumda calistiracaginiz uygulama da turkce karakter yazamayacak =

ve goremeyeceksiniz..=20

Internet Explorer'a gelince, wine ve winex ile calistirmaya calismak cok=20
zor ve bi o kadar mesakkatli bir istir.. cok fazla ayar gerektirmektedir,=20
daha kolay yol olan 'Crossover Office' urunune para vermekte bir diger=20
alternatiftir... Bu urun ile bircok yazilimi calistirabilmektesiniz.

Wine bazi durumlarda turkce'yi pek problem yapmayabiliyor, bunun sebebini=20
bulamadim, sorunsuz olarak calistirabildigi uygulamalarda bulunuyor..=20
Bunun sebebini veya cozumunu bilen varsa da listeyle paylasabilirse=20
sevinirim...=20

Fatih Ozavci
Security Analyst
Frontsite Bilgi Teknolojisi A.S.