[Linux] Re: minimal, güvenilir isletim Sistemi

From: Doruk Fisek (dfisek@fisek.com.tr)
Date: Wed 17 Jul 2002 - 16:26:50 EEST

Merhaba,

Wed, 17 Jul 2002 15:25:41 +0300 tarihinde "Özgür ÖZASLAN" <ozguro@ins.itu.edu.tr> yazdi:

ÖÖ> OpenBSD veya Slackware tavsiye edenler oldu ama bunlar sadece iyidir falan
ÖÖ> seklinde tavsiyeler. Bu konuda görüslerinizi almak istiyorum. Neden
ÖÖ> OpenBSD veya neden Slackware? Zaman ayirabileceklerden fikirlerini
ÖÖ> bekliyorum. Tesekkürler...
Slackware size cok temel bir sistem sunar. Grafikli bir kurulumu yoktur, sadece temel kutuphaneleri icerir. Gereken ek kutuphaneleri ya da programlari kendiniz cekip derleyebilirsiniz. Bircok isi sizin yerinize yapmayi denemez. Bu sayede sistemde gercek anlamda ne oluyor ne bitiyor haberdar olabilirsiniz.

Dezavantaji, daha once sizin "linux yapiyor iste" diye dusundugunuz bazi isleri "siz soylemedikce" yapmayacak olmasi olabilir. Ilk basta alisamayabilirsiniz.

Neden OpenBSD degil de Slackware derseniz, cunku linux cekirdegini kullaniyor ve o sayede Linux'un tum esnekligine sahip.

Gentoo Linux'a da goz atmanizi tavsiye ederim (http://gentoo.org).

                               Doruk

Ankara   : (0312) 3857026 - 4197811
Istanbul : (0216) 4284693 - 4284694