[Linux] Re: minimal, güvenilir isletim Sistemi

From: Güray (guray@uludag.edu.tr)
Date: Wed 17 Jul 2002 - 17:17:35 EEST

> Slackware size cok temel bir sistem sunar. Grafikli bir kurulumu yoktur, sadece temel kutuphaneleri icerir. Gereken ek kutuphaneleri ya da programlari kendiniz cekip derleyebilirsiniz. Bircok isi sizin yerinize yapmayi denemez. Bu sayede sistemde gercek anlamda ne oluyor ne bitiyor haberdar olabilirsiniz.

evet doruk arkadasimizin da belirttigi gibi ..
isletim sistemini en azindan siz kullanirsiniz ..
dier os lar gibi kendi basina buyruk isler yapmaz en azindan ...
isletim sistemi uzerinizde bir baski kurmaz bi newi

slack veya bsd turevlerine ii demelerinin bir dier nedeni ise
bu os larin grafik arabirimine pek onem vermemesinden kaynaklaniyor.
redhat ve mandrake veya turevleri tarzindaki os lar
son kullaniciya hitap etmek icin ve daha cok destop lasmak icin
guvenlik konusunda taviz vermeye basliyorlar ...
bir cok program rahat calishtirabilmeniz suid bit ozellii ile geliyor ..
haliyle siz guvenlikten aciklar vermeye basliyorsunuz ...