[Linux] Re: konu disi

From: Ahmet FIRAT (rootboy@ixir.com)
Date: Wed 17 Jul 2002 - 11:31:35 EEST

merhaba

kasa ve monitorler AC gerilimler le calisir AC dalgali bir yapisi vardir ve
50 - 60 hz araliginda calisir

DC ise Dogru Akim demektir ve bunun frekansi yoktur yani gereken 50 - 60 hz
lik frekans olmaz ama power suply de cu AC gerilimi alip bunu yuksek
frekansa (yaklasik 1khz) sinyali ile tektikleme yaptirilarak DC ye cevrilir
daha sondata PC nin ihtiyac duydugu gerilime cevrilir bunu yani kasayi
gerekli beslemeleri vermek sarti ile calistirabilirisn ( ben yapmistim hatta
;) )

ama monitor icin bu gecerli degil monitore AC gerilim vermek sarti vardir
cunku frekans yapisi 50 - 60 arasinda calismaya gore ayarlanmistir haa
calismaz mi derseniz calisir ama hem karisik hemde biraz maliyetli olur
bana bole bir proje gelmisti bi ara otomobilin icinde pc kullanmak
istiyorlardi bende arabanin akusunu gucunu arttirip daha sonrada bi UPS
sayesinde bu isi cozmustum hem maliyet hemdde zamandan tasarruf etmistim :)
ve de sanirim hala calisiyor

umarim yardimci olmusumdur :)
Saygilarla