[Linux] Re: Basliksiz

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Wed 17 Jul 2002 - 10:44:23 EEST

Fuat Altun wrote:
> Merhabalar,
> Redhat Limbo Beta yı kurdum.
> Fakat visual bir package installer göremedim.

Package Manager diye bir program var (Limboda var mi bilmiyorum), ama
redhat cd lerinde ne var, `daha ne yuklenebilir`i gosterir gibi bir
ozelligi sanirim yok.

> Mesela "mc" yuklenmemiş. Fakat CD içinde RPM package olarak geliyor.
> Mandrakenin çok güzel Software Installerı var. Neler yuklu veya neler CD
> içinde var görebiliyorsunuz.
> Redhat te böyle bir tool varmı?
> Böyle bir tool yoksa komut satırı ile RPM packageleri nasıl yükleyebilirim?

rpm -ivh paket-adi

birden cok paket yuklenecekse hepsini ayni dizin altina kopyalayip

rpm -ivh *rpm

tarzinde bir islem de yapabilirsiniz.

> Ve yüklü olanları nasıl görebilirim?

rpm -qa butun liste

rpm -qa |less liste uzerinden gezinme

rpm -qa |grep hasan paket adinda hasan gecen yuklenmis rpmleri gorme

.
.
.

Saygilar,