[Linux] Re: MAIL-SEMINER: SWAPPING VII

From: Murat Koc (murat.koc@frontsite.de)
Date: Mon 15 Jul 2002 - 00:28:48 EEST

> Selam,

> Hic bilmiyorsa ne olacak ?

Banane :)) Onun sorunu. Ben zaten O na hitap etmiyorum ki. Bir process
in bir signal in ne oldugunu bilmeyen adam son kullanicidir. Neden son
kullaniciya kernel anlatayim ki? Neden proces yapisini anlatacagim?
Process i anlatsam anlayacak mi? Hic sanmiyorum. Anlattiklarim belirli
bir takim bilgileri almis kisiler icindir. Bu listede bu bilgileri almis
olan cok kisi var en azindan universite ogrencisi olan? Yaniliyor muyum?
Yoksa listedekilerin potansiyelini gozumde cok mu buyutuyorum?

> O zaman konuya baslamadan once bir "bilinmesi gerekenler" listesi
> cikarilip sunulur. Kac kisi bunlari biliyor ve konuyu anlayabilecek
> ogrenilir. Istenilen/Yeter sayida degilse de once sunlari anlatmamiz
> gerekiyormus denir.

Simdi objektif olarak bu fikrine tekrar bakar misin? Sence mantikli mi?
Hasbel kader apache anlatsam anket mi yapayim? Tuttum signaling anlattim
diyelim sunu sunu biliyor musunuz dedim, kac kisi cevap verir evet ben
bunu bunu biliyorum diye. Yapma Baris eger boyle bir sey yapmaya
kalkarsak taa C den baslamak gerekir. Hatta sayi sistemlerinden ...

> Yukarida yazdigimdan anlamadigimi nasil cikarttiniz ??? Ben bu konu bu
> sekilde anlasilmaz diyorum. Genel konusuyorum. Nasil anlasilabilecegini,
> bence izlenmesi gerek sirayi da bu mektupda acikladim kendimce. Daha
> oncekilerde de bilginin ne sekilde aktarildiginda daha faydali
> olabilecegini. Ama bu benim dusuncem, kimse kabul etmek zorunda degil
> tabi.

Ben bunu genel sormustum aslinda ama ozel gibi olmus. Lafim sana
degildi. Ama

"Mail-seminerler dusunce olarak cok iyi. Ama insanlara hic bir yerde
sunmadigimiz bilgilerimizi burada, parca parca sunmaya calismak yanlis
bir yontem gibi geliyor. Benim cok hosuma gider yeni VM'in burada
anlatilmasi ama swapping'e bakiyorum bilgiler oyle boluk ki benim dahi
kafam karisiyor universitede temel bilgileri almama ragmen."

daha en basinda iken swap header kismini yeni aciklamisken bunu
yazmistin. Sonrasinda cok daha derinlere inmeye basladim. simdi VIII i
yaziyorum hakkaten uzun ve kazik. ilk dordunde kafan karisiyorsa
V,VI,VII de bu kafani karistiran seylerin cok daha fazla olmasi gerekir.
Asil soylemek istedigim ise madem kafan karisiyor nedir kafani seyler.
Ayrica bilgiler boluk filan degil. Cok sirali gidiyor. Madem kafani
karistiriyor sor kardesim bunu bunu demissin ama niye? bak yanlis
demissin filan diye. Mumkun oldugunca dogru yazmaya calisiyorum ama hata
yapabilirim tabii ki.

Amacim insanlarin soru sormasini saglamak, ilgilerini kernel a biraz
olsun cekmek idi. Bu yuzden nispeten basit bir konu olan swapping i
sectim. Ama goruyorum ki klasik davranis sekli olan anlamadigin yeri
sormamak ozelligi heryerde devam ediyor.

Neyse uzatmaya gerek yok sanirim. Kernel olayi basit degildir. Arastirma
ister, calisma ister. Ben bu listede yazdiklarima ekleme yapacak birakin
eklemeyi bazi bolumleri de yazacak en azindan 5 kisi cikar diye
dusunmustum. Demek ki yanilmisim. Koskoca listede bir kernel konusunda
 birakin scheduling filan, cok basit bir konu olan swapping de dahi
baska adam cikmiyorsa vay ki vay halimize. bu kadar senedir demek ki
apache, dns, mail ... nin otesinde yok birsey demektir.

Bir daha da acmam bu konuyu merak etmeyin. Az kaldi 20 tane daha mail
atip bitirecegim bu mail-seminer dizisini. Ama bayaa bir hayal
kirikligina ugradim.

--
IYI CALISMALAR

MURAT KOC

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part

----------------------------------------------------------------------- Liste üyeliğiniz ile ilgili her türlü işlem için http://liste.linux.org.tr adresindeki web arayüzünü kullanabilirsiniz. Listeden çıkmak için: 'linux-request@linux.org.tr' adresine, "Konu" kısmında "unsubscribe" yazan bir e-posta gönderiniz. -----------------------------------------------------------------------