[Linux] Re: MAIL-SEMINER: SWAPPING VII

From: Nilgün Belma Bugüner (nilgun@superonline.com)
Date: Sun 14 Jul 2002 - 06:04:28 EEST

Selam,

Bu konuda yazmak istemiyordum, çünkü daha önce temelinde yer alan fikri
tartışmış ve alınganlığına toslamıştık, dahası listeyi bile terkettin.

Ekmek bulamayanlara neden pasta yemiyorsunuz diye soruyorsun bu iletinde de...

Seminer belgelerine bakıyorum. Ne var, bir sürü slayt, içi boş resimler.
İnsanlar bilgiye aç ama basit birşeyi öğrenmek için neden sistemlerini
birkaç satır metin yerine bir sürü resimle doldursunlar ki.
Hani salt metin bilgi olur da, bazıları biraz daha görsel birşeylerle
bunu zevkli hale getirmek isteyebilirler...
Ekmek/pasta farkı...

İngilizce'yi ana dili gibi bilme şansına kaç kişi sahip olabilir?
Ekmek/pasta meselesi burada da karşımıza çıkıyor.
FAQ/README okumuyorlarmış. SSS/BENİOKU var da okumadık mı?

Bilgiyi verirken temel bilgileri verir, ilersini de öğrensin dersin,
ileri düzey bilgileri de verirsin, böylece bilgi sağlam bir temel
üzerinde yükselme şansına sahip olur. Ama herkesi bu temele sahip
varsaymak da mümkündür elbet, ama o zaman bu bilgiyi o tür kişiler
sorgulayabilir, onu da keyifleri isterse, anlamlı olacaksa yaparlar.

Böyle bir listede sıradan bir betik bile yazamayanların çoğunlukta
oldukları bir listede, bu swapping bu kadar ilgi çeker. hem şu
swapping ne demek ki... Takas alanı nasıl çalışır diye başlık
atsan günaha mı girerdin? Olmaz tabii, sen illa müslüman mahallesinde
salyangoz nasıl satılır onu göstereceksin... Mahalle halkı açmış
tokmuÅŸ kimin umurunda.

Neyse bu liste uzar gider...
Yazmak istemiyordum ama sabrım taştı.
Listeden özür dilerim.

Esen kalın,
Nilgün

Cumartesi 13 Temmuz 2002 22:52 sularında, Murat Koc şunları yazmıştı:
¦[ >
¦[ > Sevgili Murat,
¦[ >
¦[
¦[ Selam Dogan,
¦[
¦[ > Haklsn ama biz de haklyz. Hani nasreddin hocann dedii gibi.
¦[ > Sence kernel swap mekanizmasn kernel kodlaryla anlattnda 2-3 bin
¦[ > kiilik bir grupta bunu ka�kii anlayacaktr ? Yada ka�kii
¦[ > bekliyordun ? Katlm istiyorsan daha genel bir konu a�bak nasl
¦[
¦[ valla 5 kisi olsa bana yeterdi :)
¦[
¦[ > katlmdan boulacaksn :) Anlattn eyleri anlayabilmek i�n iyi
¦[
¦[ abi genel konu diyorsun da ben cok sIkIldIm genel konulardan, ne
¦[ anlatalim abi? dns? mail? apache? iptables? ... boo geldi artik
¦[ bunlardan bana, cok ciddi sekilde listede bunlarla ilgili bir suru
¦[ dokumani olan sorulari gordukce sinirim bozuluyor, yaw kimse bunlarin
¦[ dokumanlarini okumuyor mu diye? kod incelemiyorsun birsey yapmiyorsun
¦[ dokumani var okuyorsu yapiyorsun.
¦[
¦[ Kimse yanlis anlamasin lutfen, yeni baslayan kisiler bu sorulari tabii
¦[ ki soracak ama aslinda sorduklari sorularin bircogu dokumanlarda
¦[ halihazirda var zaten sadece okumasi lazim. faq larda anlatilan sorular
¦[ soruluyor buraya. tama dokumanlarda olmayan?, kafa karistirici veya
¦[ dizayn a yonelik sorular filan olur ama dns i nasil kuracagim, maili
¦[ nasil kuracagim sunu bunu nasil kuracagim cok basit seyler, insanlar hic
¦[ README, FAQ, dokuman okumuyor mu?
¦[
¦[ Artik listenin duzeyini biraz daha yukarilara cekmek gerekmiyor mu? Sunu
¦[ bunu nasil kuracagim sorularina su dokumani oku bu dokumani demek
¦[ gerekiyor, ki o dokumanlarin cogu da o konularda defalarca seminerlerde
¦[ anlatildi, slaytlari var, belgeleri var Turkce.
¦[
¦[ > Anlattklarnla, bu derece derin bir konuda bilgilerini bizimle
¦[ > paylatn i�n �k sevindik ve mutlu olduk. Lakin konu hakknda
¦[ > yorum yapacak durumumuz yok.
¦[
¦[ mutlu olduguna sevindim abi. Ben programci degilim. Kodlari acip nerede
¦[ ise satir satir acikliyorum, bu listede en azindan benim bildigim cok
¦[ iyi programcilar var (biri de sensin :)) en azindan aciklamaya
¦[ calistigim kod parcalarinda belki yanlis yorumluyorum, dogru yorumu
¦[ soyle olmali veya soyle soyle degil mi gibi birseyler gormek istiyorum.
¦[
¦[ Yani oyle birsey ki sanki ben yaziyorum ama kimse okumuyormus gibi
¦[ geliyor bana veya ben fazla alinganlik yapiyorum bilemiyorum.
¦[
¦[ > Neyse, seni bu ekilde motive bir ekilde burada grmek ger�kten
¦[ > gzel,
¦[
¦[ uzun sureden sonra ben de seni gordugume cok sevindim :)
¦[