[Linux] Re: MAIL-SEMINER: SWAPPING VII

From: Murat Koc (murat.koc@frontsite.de)
Date: Sat 13 Jul 2002 - 22:52:27 EEST

> Sevgili Murat,

Selam Dogan,

> Haklısın ama biz de haklıyız. Hani nasreddin hocanın dediği gibi.
> Sence kernel swap mekanizmasını kernel kodlarıyla anlattığında 2-3 bin
> kişilik bir grupta bunu kaç kişi anlayacaktır ? Yada kaç kişi
> bekliyordun ? Katılım istiyorsan daha genel bir konu aç bak nasıl

valla 5 kisi olsa bana yeterdi :)

> katılımdan boğulacaksın :) Anlattığın şeyleri anlayabilmek için iyi

abi genel konu diyorsun da ben cok sIkIldIm genel konulardan, ne
anlatalim abi? dns? mail? apache? iptables? ... boo geldi artik
bunlardan bana, cok ciddi sekilde listede bunlarla ilgili bir suru
dokumani olan sorulari gordukce sinirim bozuluyor, yaw kimse bunlarin
dokumanlarini okumuyor mu diye? kod incelemiyorsun birsey yapmiyorsun
dokumani var okuyorsu yapiyorsun.

Kimse yanlis anlamasin lutfen, yeni baslayan kisiler bu sorulari tabii
ki soracak ama aslinda sorduklari sorularin bircogu dokumanlarda
halihazirda var zaten sadece okumasi lazim. faq larda anlatilan sorular
soruluyor buraya. tama dokumanlarda olmayan?, kafa karistirici veya
dizayn a yonelik sorular filan olur ama dns i nasil kuracagim, maili
nasil kuracagim sunu bunu nasil kuracagim cok basit seyler, insanlar hic
README, FAQ, dokuman okumuyor mu?

Artik listenin duzeyini biraz daha yukarilara cekmek gerekmiyor mu? Sunu
bunu nasil kuracagim sorularina su dokumani oku bu dokumani demek
gerekiyor, ki o dokumanlarin cogu da o konularda defalarca seminerlerde
anlatildi, slaytlari var, belgeleri var Turkce.

> Anlattıklarınla, bu derece derin bir konuda bilgilerini bizimle
> paylaştığın için çok sevindik ve mutlu olduk. Lakin konu hakkında
> yorum yapacak durumumuz yok.

mutlu olduguna sevindim abi. Ben programci degilim. Kodlari acip nerede
ise satir satir acikliyorum, bu listede en azindan benim bildigim cok
iyi programcilar var (biri de sensin :)) en azindan aciklamaya
calistigim kod parcalarinda belki yanlis yorumluyorum, dogru yorumu
soyle olmali veya soyle soyle degil mi gibi birseyler gormek istiyorum.

Yani oyle birsey ki sanki ben yaziyorum ama kimse okumuyormus gibi
geliyor bana veya ben fazla alinganlik yapiyorum bilemiyorum.

> Neyse, seni bu şekilde motive bir şekilde burada görmek gerçekten
> güzel,

uzun sureden sonra ben de seni gordugume cok sevindim :)

--
IYI CALISMALAR

MURAT KOC

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part

----------------------------------------------------------------------- Liste üyeliğiniz ile ilgili her türlü işlem için http://liste.linux.org.tr adresindeki web arayüzünü kullanabilirsiniz. Listeden çıkmak için: 'linux-request@linux.org.tr' adresine, "Konu" kısmında "unsubscribe" yazan bir e-posta gönderiniz. -----------------------------------------------------------------------