[Linux] Re: reverse dns

From: Muhammed Soyer (msoyer@ges.net.tr)
Date: Sat 13 Jul 2002 - 16:57:17 EEST

Sorunu tam anlamadim ama DNS kayitlarini kontrol edebilirsin ..
Bunun icin tabii ki kendi DNS sunucundan baska bir tane kullan ..
Reverse DNS in duzgun calismasi icin RIPE(tam emin degilim) ta gerekli
tanimlamalarin olmasi gerekiyor ..

kontrol etmek icin asagidaki yontemi kullanabilirsin..
Asagida 194.125.232.0 segmenti icin hangi DNS sunucunun yetkiili oldugunu
gorebiliyorum ..Sizin de bir sekilde bunu gormeniz lazim ..

msoyer@KKKK:~$ nslookup
Note: nslookup is deprecated and may be removed from future releases.
Consider using the `dig' or `host' programs instead. Run nslookup with
the `-sil[ent]' option to prevent this message from appearing.

> set type=ns

> 232.125.194.in-addr.arpa
Server: 133.14.25.2
Address: 133.14.25.2#53

Non-authoritative answer:
232.125.194.in-addr.arpa nameserver = gesdns.ges.net.tr.

Authoritative answers can be found from:
gesdns.ges.net.tr internet address = 194.242.32.1