[Linux] reverse dns

From: Genco YILMAZ (gyilmaz@marketweb.net.tr)
Date: Sat 13 Jul 2002 - 15:43:57 EEST

merhabalar,

 192.168.64.0/19 seklindeki bir ip blogu icin DNS sunucuda yapilan
reverse tanimlarin hepsi bu /19 luk blok icerisinden yapilan sorgularda
calisiyor
 192.168.64.0/19 blogu icerisinden yapilan her sorguya reverse cevabi
geliyor.Ama diger network lerden yapilan reverse sorgularinda ise sadece
belli bir bolumune cevap geliyor.

    Ornegin dis networkten 65.8 lik bir ip icin reverse alabiliyorken
95.30 icin alamiyorum.(halbuki ic network'ten bu ip icin reverse cevabi
geliyor) DNS dokumanlarini okurken reverse delegation diye bir kisim
oldugunu gordum.Bunun ucu Ripe a mi gidiyor bilmiyorum.Ripe da reverse
delagation icin bir kayit kismi var.

Sorunla ilgili ipucu verebilecek arkadaslar cok memnun kalacagim..:)

iyi calismalar
saygilar