[Linux] Re: Netscape ve Galeon

From: Orhan (drgunalan@gamebox.net)
Date: Wed 10 Jul 2002 - 17:57:37 EEST

On Wed, 10 Jul 2002 16:34:12 +0300
Orhan <drgunalan@gamebox.net> wrote:

> Mozilla ve Netscape arasında uzun süredir karşılaştırmalar yapmaktayım. Mozilla bazı tabloları java scritlleri, ve font büyüklüklerini hatalı gösterirken (aslında hata demek yanlış internet explorer için hazırlanmış sayfa uyumluluğunda sorun diyelim) Netscape'in çok daha az gösterdiğini hatta göstermediğini gördüm. Bu da bana open office'le star office arasındaki farkı anımsattı birden
>
> Salt netscape'i kullanmak yavaş yüklenmesinden dolayı sıkıntı yarattığından galeona netscapei'i kulandırma fikri aklıma geldi

 Opera' yıda bu karşılatırma içine sokacak olursak Tablolar scriptler açısından Mozilladan başarılı fakat fontlarda sorun yaşıyor. Bir handikapıda dolaylı olarak sayfa içerik inceleme hızını düşüren text+resimleri aynı anda yukardan aşağıya doğru açması. Diğer browserlarda önce text sonra resimler yukardan aşağı doğru açılıyor. Gerçi resimleri yüklememe seçeneği solda bir buton kadar yakın olsada resimsiz sayfa incelemek bazen hoş olmuyor.

  Sayfa yı düzgün gösterme ( internet explorer uyumluluğu ) açısından şöyle bir karşılaştırma yapıyorum sizler ne dersiniz bilemiyorum

  Netscape 6.x > Opera 6.x > Mozilla 0.9x -1.x

  Sayfanın tümünün yüklenme hızı açısından

  Opera 6.x > Mozilla 0.9x -1.x > Netscape 6.x

  Bu durumda Netscape' demi acaba Staroffice gibi ücretli olacak diye düşünüyorum İnternet explorer ücretsiz ve kullanım oranıda %95 i bulmuşken Sun böyle bir politika yürütmez gibi geliyor ama zaman ne gösterir bilinmez. 7.x serisini incelemedim ama dilerim internet explorer egemenliğini sona erdirir.

  Saygılar

  Orhan Gunalan