[Linux] Re: Cepten restart

From: Ilker (ilkerf.geo@yahoo.com)
Date: Wed 10 Jul 2002 - 17:36:16 EEST

  Merhabalar,

 Sorunun orjinalini şimdi bulamadım, ama amaç cep tel yolu ile sürekli
internet bağlantısı olan bir makinaya komut işlettirmek, makinadan kısa
veriler raporlar istemekse bunun başka yolları da var.

 En basiti cepten email yollamak.

 Ben Subject: satırında komutlar yolluyordum, ve o zamanlar çalışan
Quios servisiyle de sonuçları cebe alıyordum.

 Bu işi yapmak için ise procmail'i ve basit birkaç scripti kullandım.
Ayrıntıları bir web sayfasına koymuştum, adres
http://ilkerf.tripod.com/teknik/ olacak.

 Cep tel.'den eposta yollamak ise Operatörlerin açtığı servislerle daha
kolay, örneğin Telsim'de "ad@res(Konu) mesaj" (tırnaklar olmadan)
şeklinde bir mesajı 7557'ye yollayarak eposta gönderebiliyorsunuz.
Turkcell'de de benzer bir numara var. Aria ise yakında cebe eposta
servisi başlatacaktı yanılmıyorsam.
 Komut göndermek için bunlar kullanılabilir.

 Soruyu soran arkadaş takıldığı noktada yazarsa elden geldiğince
yardımcı olmaya çalışırım.

--- Murat Koc <murat.koc@frontsite.de> wrote:

> makina basinda degilsiniz, atiyorum yemektesiniz, makinada bir sorun
> cikiyor ve sisteme restart atilinca tum sorun cozulecek. sizi
> ariyorlar gelde duzelt diye. ama yemekten kalkacak haliniz yok.
> cebinizden wap uyumlu bir cep telefonu cikariyorsunuz, bir wap
> sayfasina giriyorsunuz ve sistemi restart ediyorsun...

Hoşçakalın.

=====
+ Atgm. İlker Fıçıcılar ilkerf@geocities.com +
| Jand. Gn. Kom. Ordu Bilg. Sist. Bestepe/Ankara |
| http://ekitap.kolayweb.com/ . Palm için Ekitap |
| http://mezopotamya.tripod.com/ ..... Arkeoloji |
| http://nukleer.findhere.org/ .. Nukleer Enerji |
| http://ilkerf.tripod.com/cbm.html ... C64/C128 |