[Linux] Re: yardim edin(ip yönlendirme)

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Tue 09 Jul 2002 - 11:37:41 EEST

Selamlar..

On Tue, 09 Jul 2002 09:45:16 +0300
Genco YILMAZ <gyilmaz@marketweb.net.tr> wrote:

> [...]

Bu bir tercih meselesi. Caniniz isterse 212.252.119.3... gibide yaparsiniz. Bu IP adreslerine erismek isterseniz, IP'nin gercek sahibi superonline'in DNS'i olan alpha1.superonline.com yerine bu adresi verdiginiz makinaya baglanirsiniz.

Bu 192.168.., 10.0.., 176.16... gibi IP adresleri, ARPANET icin sakli tutulmustur. Bu nedenle Internet uzerindeki hic bir makinede bu adresler bulunmaz. Bizde Internet'te baglanmak isteyebilecegimiz hic bir makina bu adresleri almayacagi icin bunlari rahatca kullanabiliriz. Elbette IP Network kaidelerine uyarak.

Bu satir biraz kafa karistiriyor. Bana soyle bir anlam ifade ediyor. Iki tane ethernet var. eth1 Yerel aga bagli. eth0 ise kablomodem veya bir router'a. Ama eth0'in adresi 192.168.1.1. Demekki eth0 yerel aga bagli. Bu durumda yukaridaki kural disaridan gelip yerel aga giden paketleri masq. ediyor. BU durumda yerel ag ile dis agin birbiriyle irtibat kurmasi imkansiz gibi bir sey.

#iptables -t nat -A POSTROUTING -o ppp0 -j MASQUERADE

-s 0/0, nereden gelirse gelsin demek. Zaten yazmazsaniz, o anlama gelecektir. -o sonrasina sizi internete baglayan arabirimin adresini yazin. Modem ise ppp0 gibi.. Veya,

#iptables -t nat -A POSTROUTING -d ! 192.168.0.0/16 -j MASQUERADE

gibi bir tarif verin. Bu nereden giderse gitsin, yerel aga gitmeyen paketleri masq et. anlamina gelir. Eger yerel ag icin 192.168... gibi bir IP blogu kullaniyorsaniz, calismasi mumkun.

Saygi ve sevgiler..