[Linux] Re: yardim edin(ip yönlendirme)

From: Genco YILMAZ (gyilmaz@marketweb.net.tr)
Date: Tue 09 Jul 2002 - 09:45:16 EEST

Serdar ŞAHİN wrote:
Hocan sorun nereden basliyor.Biraz cerceveyi daraltmaniz lazim linux a
verdiginiz ip adresi dogru.Ozel yerel aglar icin ayrilmis bir adres blogu.
Yazilabilecek sorun sayisi cok fazla degil.WIndowstaki ethernete IP
verdiyseniz makina kendine ping atabiliyorsa, linux makina kendine ping
atabiliyorsa ve aradaki kablolamada herhangi bir hata yoksa 192.168.1.2
nolu ip den 192.168.1.1 ip ye ulasmaniz gerek.Eger ulasiyorsaniz
ip forwarding ozelliginde ya da ip tables la ilgili bir sorun yasanmistir.

# sysctl -a | grep net.ipv4.ip_forward komut ciktisinda deger 1 mi
bakin .Bu deger acilis betigine koyun .Asagidaki satii rc.local e
koymaniz yeterli.
#sysctl -w net.ipv4.ip_forward=1
iptables -t nat -F
yapip sifirlayin table i
sonra asagidaki iptables tanimini tekrar girin.

Bunlarda olmaz ise butun windowslari kaldirip linux yukleyin :)))

iyi calismalar