[Linux] yardim edin(ip yönlendirme)

From: Serdar ŞAHİN (sersi_@mynet.com)
Date: Mon 08 Jul 2002 - 23:43:58 EEST

asagida yazilan herseyi yapmama ragmen bir turlu win98 makinelerime internet erisimi saglayamiyorum.Acaba baska ne gibi bir sorun olabilir.
ayrica birsey soylemek istiyorum.linux makinada eth0 ip adresi 192.168.1.1 yanlis mi?ne olu biri bana yardim etsin.

En alt kattan baslayalim
1. kat : Hub ile ilgili bir sorun yok degil mi? istemci makinalar
birbirini goruyor.

2.kat : linux'un win98 lere bakan ethernet kartinda bir sorun yok degil
mi?

3.kat:
butun makinalari 192.168.1.2 , 192.168.1.3 , 192.168.1.4 seklinde
ve netmasklari 255.255.255.0 olacak sekilde ayarladiniz.
linux sunucunun win98 lere bakan ip side 192.168.1.1 oldu.
butun win98 lerde gateway olarak 192.168.1.1 girdiniz.

linux sunucuda forwarding i aktif ettiniz.

#sysctl -w net.ipv4.ip_forward=3D1

Iptables ile eth1 den gelen paketleri eth0 dan gonderdiniz.

#iptables -t nat -A POSTROUTING -s 0/0 -o eth0 -j MASQUERADE

Bunlar yapildiktan sonra yine calismiyorsa olayi Serdar Koylu hocama
aktariyorum :))

iyi calismalar