[Linux] Re: iptables ve squid

From: AHMET PEHLİVAN (aplinux@dominant.com.tr)
Date: Mon 08 Jul 2002 - 23:51:18 EEST

Cozum olarak DROP
satirini su sekle getirebiliriz saniyorum:

> iptables -A INPUT -p tcp --syn -j DROP

Serdar bey oncelikle cevabınız icin tesekurler.

  Sizin ve cesitli arkadasların yazdıgı dokumanlardan inceliyerek basıt bir
script olusturdum.

1- Guvenlik duvarı yeterlimi sizece ne gibi eksiklerim olabilir.
2- iptable ile kurallar koydugumda , localdaki bir makinadan telnet
yapıyorum( hakkı olan ) bir sure bekledikten sonra login alıyorum. Hic
kural yoksa hemen login geliyor. Nasıl hızlandıra bilirim.
      ( eth0 280 portla yonledirdigim localdaki unix serverda cgi programlar
calısıyor. Ben localden telnet icin bekliyorsam , dısarıdan gelenlerde
bekliyordur fikrine kapılmaktayım )

Bu konularda fikrinizi ogrenebilirsem sevinirim.

Redhat 7.3
eth0 : internete bakıyor.
eth1 : local ag
Apache web server calisiyor
sendmail calisiyor.
squid
eth0 280 portuna gelenler localdaki bir , makinaya yonleniyor.

*******************
echo 1 >/proc/sys/net/ipv4/icmp_echo_ignore_all
echo 1 >/proc/sys/net/ipv4/tcp_syncookies
echo 1 >/proc/sys/net/ipv4/conf/all/rp_filter

/sbin/iptables -P INPUT ACCEPT
/sbin/iptables -P OUTPUT ACCEPT
/sbin/iptables -P FORWARD ACCEPT

/sbin/iptables -F
/sbin/iptables -F INPUT
/sbin/iptables -F OUTPUT
/sbin/iptables -F FORWARD
/sbin/iptables -F -t mangle
/sbin/iptables -X
/sbin/iptables -F -t nat

/sbin/iptables -t nat -A POSTROUTING -s 192.168.0.0/24 -j MASQUERADE

/sbin/iptables -t nat -A PREROUTING -i eth1 -p tcp -m tcp --dport 80 -d !
192.168.0.200 -j REDIRECT --to-ports 3128

/sbin/iptables -t nat -A PREROUTING -p tcp -d internet_ip --dport 280 -i
eth0 -j DNAT --to 192.168.0.1:80

/sbin/iptables -A INPUT -p tcp -s 192.168.0.100 --dport 23 -j ACCEPT
/sbin/iptables -A INPUT -p tcp --dport 53 -j ACCEPT
/sbin/iptables -A INPUT -p tcp --dport 80 -j ACCEPT
/sbin/iptables -A INPUT -p tcp --dport 25 -j ACCEPT
/sbin/iptables -A INPUT -p tcp --dport 110 -j ACCEPT
/sbin/iptables -A INPUT -p tcp --dport 3128 -j ACCEPT

/sbin/iptables -A INPUT -p tcp --syn -j DROP