[Linux] Re: mail seminer konusunda

From: Baris Metin (baris@gelecek.com.tr)
Date: Sun 07 Jul 2002 - 19:08:12 EEST

Selamlar;

Sun, Jul 07, 2002 at 12:46:22PM +0300 , Murat Koc :
> Baris o kadar kotu mu anlatiyorum :) Tamam ilk ucunu karman corman
> yazmisim ama 4. daha duzgundu.

Yanlis anlasilmisim :). Anlatimina degil olayin yapisi geregi anlasilma
gucluguneydi lafim.

> Ama sunu yapabilirim: bittikten sonra bu konu hepsini ben kendim
> toparlarim. Yazim yanlislarini filan duzeltirim. dokuman olarak koyarim.

Bu harika olur. Sanirim anlatabilmisim derdimi :).

> [...]
> bu mail-seminer konusunu actigimda katilan herkesin zamanindan
> fedakarlik ederek bunu yapacagini belirtmistim ve benim zamanim
> gercekten kisitli. Buna ragmen birseyler yazmaya ugrasiyorum. Zaten
> attigim maillerin saatlerine bakarsak 1:43, 2:35, 1:42, hatta 4:12
> genelde bayaa bir kisinin misil misil uyudugu saatler ve sabah 8:00-9:00
> arasi da isbasi yapmaliyim. Sanirim yeteri kadar fedakarlik yapiyorum
> bunun icin ve benim bir maili yazmam kodu tekrar incelemekle beraber
> yaklasik 0.5 ile 1 saat arasini bulabiliyor. Cunku yanlis birseyler

Emegini takdir ediyorum kesinlikle.

> Onceden dedigim gibi cekirdek ile ilgilenmek isteyenlerin altyapisini
> hazirlamak gibi bir gayem yok, olmazda. Bu onlarin isi benim degil.
> Burada Linus un baska bir lafi aklima geliyor niye kernel debugger lari
> kernel icine koymadigi ile ilgili yaklasik " Debugger kullanmiyorum ve
> sevmiyorum, kernel ile ugrasmak zordur, debugger ile degil kod ile
> ugrasmasi gerekir" benzeri bir lafti.

Loop olacak ama soyleyeyim tekrar :). Kernel konusunun tartisilmasi icin
altyapinin olusturulmasi gerekiyor. Bir dolu yabanci kernel dokumani
neden yaziliyor ki? Herkes biraz daha azmedip kernel kodundan birseyler
anlamaya calisabilir...

> Gecmesi gereken adimlar. Once alsin bir comp. arch. kitabi bastan sona
> hatmetsin :) sonra alsin TLK i okusun (eski ama iyi), Oncelikle C ve asm
> ogrensin. asm den ben de cok cok anlamam ama C i iyi bilmesi lazim ki
> ben programci degilim. Ondan sonra linux-0.1 alsin kodu incelemeye
> baslasin. 2.2, 2.4 ile filan baslamasin. sonra eklemeler yapsin en guzel
> ogrenme yolu bozsun, soksun duzeltsin. sonra da devam etsin.

Eminim birkac kisi bir Bilgisayar Mimarisi kitabi aramaya baslamistir
bile :). Bunlar lazim insanlara. Neyi nereden ogrenecegini gostermek
bile yari yolu kat etmeye yeter.

> Ha derseniz ki anca univ lerin bilg bolumlerindekiler filan yapabilir
> boyle seyi. bilg. muh degilim(mat muh), hicbir egitimde almadim bu konu
> ile ilgili dahasi bilg klavyesine ilk 4 yil once dokundum. Nitekim
> Serdar da birsuru seyi kendi kendine ogrenmis birisi. Eee ben simdi
> oturup kernel anlatiyorsam, Serdar da yorum yapiyorsa ve dogru duzgun
> ikimiz tartisiyorsak bu bolumlerde okuyanlarin hayli hayli seyler
> yapmasi, yazdiklarimda en azindan yanlis olan seyleri sak diye suratima
> vurmasi gerekir.

Ayni zamanlarda baslamisiz. Ilk sene surekli kullanacagim bir bilg dahi
yoktu. Daha fazla devam edersek "biz kucukken cok fakirdik", "acilarin
cocuguyum" seklinde arabesk olacak :))).

Saka bir yana kisinin calisma ve arastirma azmi pek tabiki onemli ama
madem tartisilmasini istiyoruz kernel konusunun listede. O zaman
insanlari bu alana yonlendirmek icin calismak lazim. Bu Mail-seminerler
ile de olur ama yavas olur. Sonunda derlenmis, toplanmis dokumanlar ile
pekistirilmezse !

Ama alt yapi olusturmakta, insanlarin kernel konusunda calismasi da
benim icin onemli degil. Ben kendim calistim ogrendim. Bu isi de zevk ve
para icin yapiyorum (yanlis anlamazsin umarim, lafim sana degil, genel;
kisisel olarak hic tanismadik zaten :) dediginde kimse birsey diyemez.

> Benim baslangicim boyle oldu bilg e istersen Salih e sorabilirsin ayni
> bolumdeyiz. Hatta 3-4 yil once kernel derlemeye calisiyorum ama bir
> turlu boot etmiyordu. Meger /usr/src/linux/vmlinux u lilo a yaziyormusum
> ne bilim ben hangisi kernel:), Salih gostermisti bak
> arch/i386/boot/bzImage i kopyalayip yazacan diye her kernel derledigimde
> ve kopyaladigimda vmlinux u gorunce aklima gelir :)) Selamlar Salih e.

Hepimizin boyle anilari var, bir kitapcikta toplanabilir yeni Linuxcu
arkadaslara cesaret vermesi acisindan :)).

Her neyse, fazlaca off-topic oldu konu sanirim.

iyi calismalar,

--
Baris Metin
Gelecek A.S.

----------------------------------------------------------------------- Liste üyeliðiniz ile ilgili her türlü iþlem için http://liste.linux.org.tr adresindeki web arayüzünü kullanabilirsiniz. Listeden çýkmak için: 'linux-request@linux.org.tr' adresine, "Konu" kýsmýnda "unsubscribe" yazan bir e-posta gönderiniz. -----------------------------------------------------------------------