[Linux] Re: mail seminer konusunda

From: Murat Koc (murat.koc@frontsite.de)
Date: Sun 07 Jul 2002 - 12:46:22 EEST

> Selamlar;

Selam,

> Simdi kenel gibi derinlemesine anlatilmasi gereken bir konuyu mektuplar
> ile kokune kadar anlatmaya calismak bence yalnizca kafa karistiracak.

Baris o kadar kotu mu anlatiyorum :) Tamam ilk ucunu karman corman
yazmisim ama 4. daha duzgundu.

> Mail-seminerler dusunce olarak cok iyi. Ama insanlara hic bir yerde
> sunmadigimiz bilgilerimizi burada, parca parca sunmaya calismak yanlis
> bir yontem gibi geliyor. Benim cok hosuma gider yeni VM'in burada
> anlatilmasi ama swapping'e bakiyorum bilgiler oyle boluk ki benim dahi
> kafam karisiyor universitede temel bilgileri almama ragmen.

ama boluk degil ki bilgiler? Yani araya giren yorumlar filan tabii baska
yonlere kaydirabiliyor ama I, II, III, IV ve birazdan yazacagim V bence
bir duzeni takip ediyor. bastan giris yaptim. swap alaninin nasil
organize edildiginden, nasil bu page lerin secildiginden, kodlarin
ilgili bolumlerinden ve aciklamalarindan bahsettim. Daha da kod lari
acip anlatmaya devam edecegim. Ben boluk porcuk oldugunu dusunmuyorum.

> Tamam en sonunda biri cikip bunlari dokuman haline
> getirecekse cok guzel. Ama dokuman haline getirecek insanin konuya
> sonuna kadar hakim olmasi gerekiyor. Dolayisi ile anlatan kisiler
> dokumanlarini yayinlasalar da daha sonra tartismalar ile konuyu hep
> birlikte anlamaya calissak ?

oturup dokuman yazmaya acikcai useniyorum. Boyle bolum bolum mail
halinde yazinca daha rahat oluyorum cunku araya gelen sorular filan
bolum bolum daha dogru bilgilerin ve yorumlarin ortaya cikmasina neden
oluyor.

Ama sunu yapabilirim: bittikten sonra bu konu hepsini ben kendim
toparlarim. Yazim yanlislarini filan duzeltirim. dokuman olarak koyarim.
> [...]
> bu eksik dokumanlar tamamlandiginda da linux.org.tr'dan yayinlanir.
>
> Simdi cekirdek derlemeyi birakirsak kernel konusunda ortada bir tane
> dokuman yok. Ama cekirdek konusunda calisan insanlar var. Bu insanlardan
> bir tanesi bir kitap yazsa? Hadi onun icin vakti yok, bir dokuman ile
> cekirdegi kurcalamaya baslamadan sunlari sunlari bilmelisiniz. Sonra
> gidip sunlar sunlarla ellerinizi kirletmelisiniz. Sonra vs.. seklinde
> kendi gectigi adimlari anlatsa bile bir alt yapi olusmaya baslayacaktir.
> Konuya diger insanlar ilgi duymaya basladiginda cik gibi buyuyecektir

Kitap yazmak hot diye oturunca olmuyor. Bir de buna vakit ayirmak lazim.
bu mail-seminer konusunu actigimda katilan herkesin zamanindan
fedakarlik ederek bunu yapacagini belirtmistim ve benim zamanim
gercekten kisitli. Buna ragmen birseyler yazmaya ugrasiyorum. Zaten
attigim maillerin saatlerine bakarsak 1:43, 2:35, 1:42, hatta 4:12
genelde bayaa bir kisinin misil misil uyudugu saatler ve sabah 8:00-9:00
arasi da isbasi yapmaliyim. Sanirim yeteri kadar fedakarlik yapiyorum
bunun icin ve benim bir maili yazmam kodu tekrar incelemekle beraber
yaklasik 0.5 ile 1 saat arasini bulabiliyor. Cunku yanlis birseyler
yazmak istemiyorum.

Onceden dedigim gibi cekirdek ile ilgilenmek isteyenlerin altyapisini
hazirlamak gibi bir gayem yok, olmazda. Bu onlarin isi benim degil.
Burada Linus un baska bir lafi aklima geliyor niye kernel debugger lari
kernel icine koymadigi ile ilgili yaklasik " Debugger kullanmiyorum ve
sevmiyorum, kernel ile ugrasmak zordur, debugger ile degil kod ile
ugrasmasi gerekir" benzeri bir lafti.

Gecmesi gereken adimlar. Once alsin bir comp. arch. kitabi bastan sona
hatmetsin :) sonra alsin TLK i okusun (eski ama iyi), Oncelikle C ve asm
ogrensin. asm den ben de cok cok anlamam ama C i iyi bilmesi lazim ki
ben programci degilim. Ondan sonra linux-0.1 alsin kodu incelemeye
baslasin. 2.2, 2.4 ile filan baslamasin. sonra eklemeler yapsin en guzel
ogrenme yolu bozsun, soksun duzeltsin. sonra da devam etsin.

Iste hepsi bu. Bunlari madde madde sunlari sunlari bilmelisiniz diye
yazmak ister misin? Valla ben hic ugrasmam o kadar seyi yazmak ile.

Ha derseniz ki anca univ lerin bilg bolumlerindekiler filan yapabilir
boyle seyi. bilg. muh degilim(mat muh), hicbir egitimde almadim bu konu
ile ilgili dahasi bilg klavyesine ilk 4 yil once dokundum. Nitekim
Serdar da birsuru seyi kendi kendine ogrenmis birisi. Eee ben simdi
oturup kernel anlatiyorsam, Serdar da yorum yapiyorsa ve dogru duzgun
ikimiz tartisiyorsak bu bolumlerde okuyanlarin hayli hayli seyler
yapmasi, yazdiklarimda en azindan yanlis olan seyleri sak diye suratima
vurmasi gerekir.

Ben insanin kendine guvenmesi gerektigini dusunuyorum ve arastirmaci
kisiligi olmasi gerektigini. Simdi Serdar var konusmus gibi olacagim ama
en buyuk eksikligimiz bence bu. Yok egitim dandikmis, yok duzgun
ogretilmiyormus filan falan bence bahane insan ogrenmek isterse ogrenir
ki bugun Internet diye birsey var istemedigin kadar bilgi var onunde.
Ilk ogrendigim dil Perl idi, hic alakam yok iken web tabanli alisveris
sitesi yapmam istenmisti daha php filan yoktu. ogrenip yapmistim bir de
adabas kullanmistim ben ne anlarim bunlardan oysaki :), C i ogrenmem ise
birgun iyi C bildigini iddia eden birine soru sormustum garip bir cevap
vermisti beni asagilamaya kalkmisti sen daha bilmem ne kadar oku da C
ogren filan diye, o gece hirs yapip Kaan Arslan in kitabini bitirmistim
ve kodlamaya baslamistim ertesi gun de gidip elemana agzinin payini
vermistim. asm dersen oturup kutuphanede saatlerce notlar cikarmistim.
comp arch kitabini bilg muh de okuyan arkadasimdan odunc alip okuyup
bitirmistim. Bunlarin yaninda surekli arastirma ama surekli. 8-10
yaslarinda bilg ile tanisip programlamaya baslamis insanlar var ve ben
onlara imreniyorum bu yaslarda baslasa idim kimbilir neler yapardim diye
bunu ise ancak 10 yil sonra gorebilecegim o yaslarda baslasa idim neler
yapabilirdim seklinde.

Bu yuzden ben anlamiyorum insanlarin bunlar karmasik, surasi soyle, yav
biz nasil yapicaz filan demelerini. Ustune alinma lutfen Baris bunlar
benim icimde olan seyler ve sanirim haykirmak istedim.

Benim baslangicim boyle oldu bilg e istersen Salih e sorabilirsin ayni
bolumdeyiz. Hatta 3-4 yil once kernel derlemeye calisiyorum ama bir
turlu boot etmiyordu. Meger /usr/src/linux/vmlinux u lilo a yaziyormusum
ne bilim ben hangisi kernel:), Salih gostermisti bak
arch/i386/boot/bzImage i kopyalayip yazacan diye her kernel derledigimde
ve kopyaladigimda vmlinux u gorunce aklima gelir :)) Selamlar Salih e.

--
IYI CALISMALAR

MURAT KOC

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part

----------------------------------------------------------------------- Liste üyeliğiniz ile ilgili her türlü işlem için http://liste.linux.org.tr adresindeki web arayüzünü kullanabilirsiniz. Listeden çıkmak için: 'linux-request@linux.org.tr' adresine, "Konu" kısmında "unsubscribe" yazan bir e-posta gönderiniz. -----------------------------------------------------------------------