[Linux] Re: mail seminer konusunda

From: Baris Metin (baris@gelecek.com.tr)
Date: Sat 06 Jul 2002 - 22:32:31 EEST

Selamlar;

Sat, Jul 06, 2002 at 08:38:15PM +0300 , Serdar KÖYLÜ :
> Oysa, bu listede KERNEL konusu boylesine enine boyuna tartisilirsa, kisa bir sure sonra, thread'in ne oldugu, VM'in ne oldugu vs. pek cok hafizaya kazinir. Belki anlatanlardan baska kimse, scheduling nasil yapilr bilmez ama, hemen herkes boyle bir seyin varligini bari ogrenir. Bunlardan, bir kacida cikar, bakarsiniz isi ilerletmeye karar verir. Iste bu insanlarin onune yeni ufuklar serebilmek icin, bence derinlemesine kernel mekanizmalari islenmelidir. Hemde biri anlatip digeri okuyp kafa sallayarak degil, ciddi ciddi sorular sorarak.

Serdar Hocam, listeye gelen sorululara bakarsaniz genelde yazilan
dokumanlardan birseyler okunmus. Ya anlasilmamis, ya yanlis anlasilmis
ya da ozel bir sebepten basarisiz olunup "Iste boyle oluyorda istedigim
gerceklesmiyor" seklinde sorular ile listeye bas vuruluyor.

Simdi kenel gibi derinlemesine anlatilmasi gereken bir konuyu mektuplar
ile kokune kadar anlatmaya calismak bence yalnizca kafa karistiracak.

Mail-seminerler dusunce olarak cok iyi. Ama insanlara hic bir yerde
sunmadigimiz bilgilerimizi burada, parca parca sunmaya calismak yanlis
bir yontem gibi geliyor. Benim cok hosuma gider yeni VM'in burada
anlatilmasi ama swapping'e bakiyorum bilgiler oyle boluk ki benim dahi
kafam karisiyor universitede temel bilgileri almama ragmen.

Tamam en sonunda biri cikip bunlari dokuman haline
getirecekse cok guzel. Ama dokuman haline getirecek insanin konuya
sonuna kadar hakim olmasi gerekiyor. Dolayisi ile anlatan kisiler
dokumanlarini yayinlasalar da daha sonra tartismalar ile konuyu hep
birlikte anlamaya calissak ?

> Pek neden mail-seminer. Benim home dizini ve Windows'taki belgelerim dizinini bir eselesem, 50 sayfayi bulmus ama sonuclandirilmadigi icin oylece kalmis bir ton belge bulurum. Evet, internet paylasimi nasil yapilir ? 2.4 serisi kernel cikmadan baslamisim.TCP vs. hepsini anlatip transparent proxy kurulumunda kalmisim. O nedenle bir HOWTO olarak gondermemisim. Oylece duruyor. Daha acisi, 1 yildan fazla olmus. Tamam kabahat filan ama, cogumuz bir koltukta 4-5 karpuz tasiyoruz.

Kimin elinde ne dokumani varsa (yarim, eksik, vs. dahi de olsa)
yayinlasa kisa surede o dokumanlar yardimci eller ile tamamlanir.
Tamamlanmasa dahi o eksik dokumanlarin en azindan yazilmis kadarini
okuyup konuya bir giris bile saglanabilir. Kisisel sitelerde yayinlanan
bu eksik dokumanlar tamamlandiginda da linux.org.tr'dan yayinlanir.

Simdi cekirdek derlemeyi birakirsak kernel konusunda ortada bir tane
dokuman yok. Ama cekirdek konusunda calisan insanlar var. Bu insanlardan
bir tanesi bir kitap yazsa? Hadi onun icin vakti yok, bir dokuman ile
cekirdegi kurcalamaya baslamadan sunlari sunlari bilmelisiniz. Sonra
gidip sunlar sunlarla ellerinizi kirletmelisiniz. Sonra vs.. seklinde
kendi gectigi adimlari anlatsa bile bir alt yapi olusmaya baslayacaktir.
Konuya diger insanlar ilgi duymaya basladiginda cik gibi buyuyecektir
bilgi paylasimi.

iyi calismalar,

--
Baris Metin
Gelecek A.S.

----------------------------------------------------------------------- Liste üyeliğiniz ile ilgili her türlü işlem için http://liste.linux.org.tr adresindeki web arayüzünü kullanabilirsiniz. Listeden çıkmak için: 'linux-request@linux.org.tr' adresine, "Konu" kısmında "unsubscribe" yazan bir e-posta gönderiniz. -----------------------------------------------------------------------