[Linux] Re: H.Ö mevzusu, dahasi neden conf dosyalari..

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Wed 03 Jul 2002 - 14:57:00 EEST

Selamlar..

Genel bilgi olsun diyerek yaziyorum. Bir ara hatirlarsiniz, MS'yi hackleyip confidental bilgileri sizdirmislardir. O donemde Hotmail'i MS almis, bunlari NT'ye gecirmek istiyordu. Ve ilk denemede boyunun olcusunu aldiktan sonra, "30 yillik bu eski teknoloji nasil bir New Tech. imizden saglam olabiliyor" diyerek detayli bir incelemeye girismislerdi. Burada UNIX'in avantajlarindan bahsederken, text tabanli config sisteminin ve bunun getirdigi kucuk OS footprint'in avantajlarina NT ile ulasilamayacagindan bahsediliyordu.

Text tabanl bir config dosyasi, her seyin acik secik goz onunde oldugu bir yapi sunar. Diger yanda biraz ustlasanlar icin bu conf dosyalarini edit etmek, duzenlemek vs. cocuk oyuncagidir. Ayrica config parserleri cok daha hizli ve anlasilir bir formatta hazirlanabilir. MS bu konuyu, sirketinin yaklasimiyla asilamaz olarak yorumlamisti.

Bu rapor, o hack mevzusuyla ortaya ciktiginda MS'nin NT'ye temel olan VMS teknolojisini terketmek istedigine de ogrenmis olduk. Fakat bu rapor kanundisi yollarla elde edildigi icin bir delil teskil etmiyor, kanuni olarak. Fakat gidip BSD'yi kernel olarak kullanacagini da tahmin etmiyorduk..

Bilgisayari tik tik tik'tan ibaret sayan mantaliteyle bir yere gelemezsiniz. O tiklarin yorumlanmasi icin olusturulan CPU yuku vs. o sistemi tuketir. Diger yandan, o tur bir sistemde takildiginiz yerde bakabileceginiz bir yer, bir man page, bir conf dosyasi filan yoktur. Tek yapabileceginiz debelenmek ve Registry kayitlarini silerek yeniden sistemi yuklemektir. Registry ile bogusmak ise nasil bir derttir, ugrasan bilir..

Saygi ve sevgiler..