[Linux] Re: Merhaba

From: Necmettin Begiter (nbegiter@gmx.com.tr)
Date: Thu 04 Jul 2002 - 11:25:36 EEST

www.linuxdoc.org adresini zaten biliyordum, ancak yine de ilgilinize teşekkürler. Peki bu "öğretici" fikrinin bir proje haline dönüştürülmesi mümkün olur mu sizce veya bu konuda neler yapılması gerekir ? Yani böyle bir Linux öğretici site olsa ve her Linux sever ana sayfasına koysa bu linki, bence büyük bir üstünlük, övünç kaynağı, itici güç olur ve aynı zamanda da daha çok insanı cezbeder.

> Beni kizdiran, bizim Windows'u bilmiyor gibi dusunulerek, bize Windows'un meziyetlerinden bahsedilmesi oluyor. Su an anakartim yandi biraz once ve kafedeki bir Windows makineden yaziyorum. Fakat, su tur mesajlara cok rasladim "Windows 2000 ile birden fazla diski tek disk gibi kullanabiliyorsunuz, Keske Win2K kullansaydiniz.." Bu olay Windows yokken daha ortada UNIX'te vardi. Windows NT filan yokken meydanda Linux destekliyordu bunu..

Ne güzel işte ! Ama bunu ben bilmiyordum örneğin. Yanlış anlaşılmak istemem, amacım sizi veya şahsınızda "Linux'sever"leri eleştirmek değil, bu örneğe özel konuşmak gerekirse, sabrınızın insanlar "Hey be Windows 2000 iki diski bi tane zannedebilecek kadar gelişmiş" :) dediklerinde, onlara kızmak yerine "E demek ki Linux anasının karnından gelişmiş çıkmış olm o zaman" diyebilecek kadar zorlanmamış olmasını dilerdim. (Biraz karışık bir cümle oldu ama siz anlarsınız ben derdimi anlatamasam da.)

> [...]
>
> Windows ile Linux tartismasi bos laflarla arabirim uzerinden yapilmaz ki ? Ben isterimki karsimda MS'Nin vaatlerini degil, MS urununu gercekten kullanan biri olsun. Isten anlasin, guzelce kapisalim, feyz alalim. Ama ya adam Linux'u yeterince tanimiyor. Yada, Photoshop'un Linux'ta olmamasini Linux'un kabahati gibi one getiriyor. Buda dogal olarak gerilim olusturuyor.

İnsanların bilmedikleri (ya da en azından guru denilebilecek kadar bilmedikleri) konularda inatla savunma yoluna gitmesinin ne kadar sinir bozucu birşey olduğunu biliyorum ve bu konuda sizi anlıyorum. Ben de az buçuk bilgisayarcı sayılırım ama örneğimi asıl uzmanlık alanım olan İngilizce'den versem sanırım daha uygun olur. Mesela İngilizce birşey söylediğimde biri bana "Bu cümle yalnış" deme "cüret"ini gösterirse onları mars etmekten zevk aldığım bile oluyor bazen :)

Neyse gelelim sorularıma veya anladıklarımın doğru olup olmadığına.

1. Linux İşletim Sistemi (veya Sistemleri -hangisi daha uygunsa) temel olarak iki parçadan oluşur doğru mu? Kernel ve arayüz...
2. Kernel tek bir tane mi ? (Makina başına demiyorum, tüm Linux sistemleri için konuşuyorum -yani Windows kernelinin hep aynı olması gibi...)
3. Arayüzün birden çok olduğunu (daha doğrusu bir sürü olduğunu) sanıyorum (Çünkü bir sürü isim vs geçiyor ve benim anladığım çoğunun sadece arayüz olduğu).
4. Kernelin güncellenmesi işlemi herhangi bir yolla elimize geçen metin dosyalarının (tabi sıradan metin dosyalarından bahsetmiyorum, .HTML veya .CPP gibi özel metin dosyalarından bahsediyorum) derlenip uygun (gerekli) yerlere yerleştirilmesi şeklinde mi oluyor ?
5. Linux sistemler C ağırlıklı mıdır ?
6. Scripting denilen olay C "programcık"larıyla mı oluyor ?

Şimdilik bu kadar :) Cevap almak gerçekten iyi ve faydalı olurdu ama eğer bu grup benim gibi yeni başlayanlar için değilse çekinmeden söyleyen lütfen, arkasından da başlangıç grubu önerebilirseniz iyi olur hani :)

Saygılar, Sevgiler.