[Linux] Re: HakkıÖc al.

From: Ansugo (ansugo@gmx.net)
Date: Wed 03 Jul 2002 - 00:53:23 EEST

Enver ALTIN wrote:
> On Tue, 2002-07-02 at 23:35, Ansugo wrote:
>
> Merhaba,

Gene gene merhaba;

> [...]
> kapatmislardi") ile nautilus uzerinde calistilar. Simdi benzer gorevi,
> daha iyi bir zamanlamayla Miguel de Icaza, Ximian ile devraldi.
> Kurumlarin destek ihtiyaclarini karsiliyorlar. (Genel bilgidir, bir
> onceki iletimin bazi bolumleri gibi listedeki insanlari bilgilendirme
> amacini tasiyor).
>
> Gnome, dediginiz gibi windows arabirimini animsatabilir, ancak ciddi
> bicimde degistirilebilir ve esnek bir tasarima sahip oldugundan bir
> programci olarak beni daha cok ilgilendiren teknik yonleriyle insanlarin

Bende bir sürü şey dedim, ama "nedense(?)" hep yanlış anlaşılıyorum, o
kadarı mazur görünüz...

Buna da anımsatma değil de esinlenme diyelim. Esnek tasarimi konusu
tartışılır, ama her linux yazılım gibi, conf dosyalari ile haşır neşir
iseniz, iyi konfigüre etmek ve kullanmak ta mümkündür. Buna diyecek
birşey olması mümkün değil.

> Bence boyle bir sorun yok. MS ile bir derdimiz yok. O zaman BSD, Linux,
> IRIX, AIX, AS/400 gibi sistemler arasinda gider gelir, bunlar icin
> yazilim gelistirir, bu sistemlerin destegini verirdik.
>
> Linux "satmiyoruz" burada. Anti-MS tepkimizden dolayi underground
> kaynaklardan maas da almiyoruz.

Ben ben? :-) Bende almıyorum MS'den maaş. Şunu da bir anlasak, bal-limon
olacak.

> [...]
> makine muhendisinin gonullu olarak gelistirdigi, cok az benzin tuketen,
> basit ve moduler oldugu icin cok seyrek ariza veren, bircok kisinin test
> ederek basarili oldugu, ustelik disaridan da etkileyici gorunen, guclu
> bir motora ve frenlere, tonlarca ozellige sahip ama bir anda bir
> bisiklete donusebilen ve cepte tasinabilen, ustelik cok ucuz olan bir
> arabayi oneriyorum.
>
> Ama bu arabanin yaninda bir sofor veremiyoruz, eger birileri kendileri
> icin bu araci kullanmamizi isterse maliyeti birazcik artiriyoruz.

Güzel bir örnek. 98 ile Linux arasında güzel bir örnek olabilir. Ama w2k
-linux, ya da Xp-linux arasında, kısmen doğru yanları var, ama kısmende
doğru olmayan yanları var. Mesela XP'yi sevmesem de ve boya küpüne
düşmüş w2k olarak görsem de, güvenlik ve performans açısından gayet
gelişmiş. W2k prof'a göre, XP prof çok daha stabil ve hızlı ve
performanslı. Bu gayet rahat gözlemlenebiliyor. Benchmark programlarına
ihtiyaç dahi duymuyorsunuz.

En basitinden, XP w2k ya göre daha sağlam çıktı. Ve MS'in sistemleride
gitgide sağlamlaşıyor. Örneğin MS iki cephede at koşturmaya başladı. İlk
olarak DotNet gibi "tekniklerle" bir yandan kendisine developer çekmeye
ce sistemini kullandırtmaya çalışırken, diğer yandan "şekerli" işletim
sistemi tekniğine devam ederek, son kullanıcıya daha fazla yakınlaşıyor.

Sistemlerinde güvenlik gitgide artıyor. Eski bugları yavaş yavaş
terkediyorlar. Mükemmel OS ya da yazılım olması imkansız birşey. Ama MS
güzel ilerliyor.

Evet, Ms kullanırken, patch için tik-tak ile ilerliyorsunuz. Kod ekleyip
, silip, tekrar derlemeler ile uğraşmıyorsunuz. Bunu da kabul ediyorum.

> [...]
> mostly need commercial sw, or if you don't feel like learning new
> commands and concepts, you had better look elsewhere. Be aware that many
> newcomers give up because of initial difficulties.
>
> Work is underway to make Linux simpler to use, but don't expect to be
> proficient with it unless you read a lot of documentation and use it at
> least for a few months. Linux won't give you instant results. In spite
> of these warnings, I'm 100% confident that if you are the right user
> type you'll find in Linux your computer Nirvana.

Bakın işte bu Türk listelerinde ya da sitelerinde görülen mail ya da
makalelerden farklı bir yaklaşım. Olabilecek kadar objectif. (Bunu
yazanın bir Linux dehası olduğunu düşünürsek)

Mesela MS için : Bol oyunlu, kolay kurulum ve ayar ama stabil değil,
performansı zayıf ve çok çöker demiş. Bu w2k öncesi için çok iyi bir
tanımlama. Ama w2k sonrası ve Xp için, mesela "çökme" lafı biraz eski
bir tabir oluyor.

Linux'un da doğru yanını koymuş ortaya. Az oyun, bol teknik yazılım,
sihirli kurulum ve konfigurasyon, kaya gibi sağlam(!), iyi performans,
vesaire..

Bu zaten Linux'un son kullanıcı için, zor olduğu anlamına gelir ki
alttaki bold yazıya gerek kalmaz. İyi performans verdiği doğru. En
basitinden, perl ile yazılmış, local olarak 65536 porta soket açan bir
scripti, linux ve windows ortamlarında çalıştırdığınızda farkı
görebilirsiniz. (Tamam Perl Linux ile büytünleşik, windowsa port
eidliyor vesaire...) Buun sebebi ise, scripting için ideal sistem
olması. İnstall da bahsettiği trickte bunun gibi trickler...

> <b>if you don't feel like learning new commands and concepts, you had
> better look elsewhere.</b>

> Bakin burasi halka acik bir liste. Insanlar buradan kovulmadilar daha
> once ve eminim ki boyle birsey olmayacak. Bu liste bir moderasyona tabi
> degil.

O mana da yazmadım. Konunun derinliklerinde, bazı kişilerin tavırları ve
onlara vermek zorunda kaldığım tepkiler, vesaire...

> Saygilar tekrar, vaktinizi aldik, zahmet oldu.
>
> Eminim okuyanlar birseyler ogrendiler bu tartismadan.

Sevgiler, Selamlar...