[Linux] Re: HakkıÖcal.

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Tue 02 Jul 2002 - 14:08:13 EEST

Selamlar..

Gorkem Beyi bir hayli yakindan tanirim. Fakat, bir arkadasa Linux vermistim. Kitap varmi bildigin dedi. Yok dedim. Ertesi gun Gorkem CETIN'in kitabini buldum dedi. "Alma, bosver, biraz 0 kullanici icindir" dememe ragmen gidip satin almis.

Simdi, bu ulkede SIVAS'ta dagin basinda Linux ogrenmek isterseniz, bulabileceginiz tek kaynak Gorkem'in yazdigi kitap. Hakki OCAL 10 kez Marsa gidip gelmis olabilir, hatta Ayda us bile kurmustur. Ama Bana ve millete faydasi yok. Gorkem elini tasin altina sokmus. Yuku sirtlamis. Biz ise ona destek olmaktansa, "Vurun Abaliya" edebiyatina devam ediyoruz. Siz niye bir dagitim cikarmadiniz madem ? Turkuaz kotumuydu ? Hayir pekala guzel bir seydi. Fakat niye omuz verip onu Debian gibi bir hale getirmediniz ?

Size su kadarini soyleyeyim. GELECEK A.S., Gorkem CETIN veya Mustafa AKGUL. Eger bu ulkede 5 kisi Akgul hocanin fedakarligini, Gorkem'in gayretini gosterseydi, su an bu ulkede kimsenin Linux tartismasi etmesi gerekmezdi.

Ben hic bir gun, GELECEK A.S. nin Yerellestirme cabalarini sahiplenmeye ciktigini gormedim. Eger yerellestirme paketinizin birinin dagitimina girmesini istemiyorsaniz, GPL olarak degil Artistic olarak lisanlarsiniz. Bu paketi indirip kullanabilirsiniz fakat dagitamazsiniz dersiniz olur biter.

Eger Gorkem veya AKGUL Linux'u sahipleniyor diyorsaniz, size soyleyecegim sundan ibaret. Onlara birakmayin o zaman meydani. Gelin siz sahiplenin. Biraz fedakarlik yapin. Dernek mesela. Topa tutmaya gelince, GTT'leri birakir 155'lik obusleri aliriz elimize. Ama derenk kurul toplantisina, YK'ya gidip elimizi tasin altina sokmaya gelince, Elimizi cebimize sokup islik calarak dolasmayi tercih ederiz.

Evet, AKGUL hoca veya Gorkem, Linux'a sahip ciktiklari, yillardir her platforma ellerinde Linux bayragi ile gittikleri icin boyle oldu. Simdi onlari suclamanin hic bir faydasi yok. Su anda yapilacak sey onlara destek olarak, insanlarin takdirlerini gostermesi. Boylece en azindan yeni yuzlerin de takdir edileceklerini bilerek eline Linux bayragini alarak meydana cikmasini saglamak. Iste bir DERVIS geliyor. Ahmet DERVIS. Ilerde "Acaba bana da boyle yakistirmalar yapilir mi ?" karamsarligini yasamazsa, 2-3 yil sonra yeni bir AKGUL hocamiz olacak. Sizlerde o gun ona "A.DERVIS Linux'un sahibi mi ?" gibisinden bagiracaksiniz. Sonucta siz bagiracaksiniz. Ama kervan yuruyecektir. Begenmiyorsaniz, Gorkem'i, DERVIS'i, AKGUL'u biraz terinizi akitin daha iyisini yapin. Yada susun, en azindan onlar ellerinden geleni yapsinlar..

Bu arada, dogru, biz Linux Borazanciyisiz. Burasi da Linux Borazancilari Ihtisas Listesi. Su anda haril haril egzersiz yapiyoruz. Borazani daha cok uflemek icin.

Ama bu borazanlar, ozgurluk ordusunun borazanlari olup onurlu birer ozgurluk savascisi tarafindan calinirlar. MS borazanlari ise "Yalaka", "Ayakci", "Yagdanlik", "Dalkavuk" olarak sozluge gecmis avane tarafindan calinir. Lord'larinin kendilerine atacagi bahsis icin cikar, aksamlara kadar borazan calip tellallik yaparlar.

Iste aradaki fark budur.. Ama sizin soylediginiz X tane saf genc oturur Linux yazar, X tanesi de Windows yazar para kazanir olayi tamamen sacmadir. Linux kodlarinin %80'ine yakini Universitelerde ve NASA gibi kurumlarda gelistirilmistir. Bir taraftakiler kendi emeklerini kamu kullanimi icin acarlarken, diger taraftakiler patronlarinin Jamaika tatilinde giyecegi Ceylan derisi mayoyu finanse etmek calisirlar. Uzatmayayim.. Gerginligim artiyor.. Berk DEMIR'den Ihrac yemeden, keseyim burada..

Saygi ve sevgiler..