[Linux] Re: HakkıÖcal.

From: Ansugo (ansugo@gmx.net)
Date: Tue 02 Jul 2002 - 06:51:44 EEST

Cetin, Gorkem wrote:
> Özellikle listede yeni olan arkadaşlara soruyorum. Dürüst olun, bu
> cümleleri okurken, siz de Öcal'a birazcık hak vermediniz mi? Verdiniz
> değil mi? İşte Amerikonya yazarlığı budur. İnanmadığın, kulaktan dolma,
> safsataları öyle bir bilgiçlikle söylersin ki, karşındaki herkesin 32 dişi
> birden sayılır. "Vay be!" derler. "Bu adam bir derviş olmalı". Bunlar
> sizin için okunup geçilesi cümleler olabilir, ama bir bilene gelince böyle
> bol kepçe atamazlar.

Şimdi kim Bilgiç, fevkalede merak ettim? Öcal'ın ben bilgiçim, bilirim,
çok guru'yum, linuxu ben ürettim, ben yaydım, ben ettim, Türkiye'de
Linux deyince akla ben gelirim, falan gibi iddiaları yok gördüğünüz
gibi. Ama "Her ne hikmetse" sizin var gördüğüm kadarı ile. Hani
yukarıdaki cümlelere bakar isek, "Bir bilen" siz oluyorsunuz. Hani "bir
bilene" gelince, bol kepçe atılmıyor ya, çok ilginç. Zannedersem Görkem
bey 7-8-9 sene evvel Linux'a ilk merhaba dediğinde, Öcal başka işler ile
meşgul oluyordu. Bilmiyorum, isteyen kendisine mail atabilir.

Elbette boynuz kulağı geçsin, ama boynuz kendini "Bu linux ile beraber
küçük tepeleride ben yarattım!" moduna sokmasın. Ben piyasa da yok iken
ve bazıları kısa don ile gezerken, Hakkı Öcal kimin kepçesi ile ne
atıyormuş öğrensin, vesaire...

Neyse bunlar bilgisizlikten kaynaklanır, bilmediği insan üzerinde "bol
kepçeden" atıp, sıkı sallama ve bilumum kendi savunma pisikolojisine
dayanır, bu sebeple bunu fazla dillendirmeye gerek duymuyorum.

> Azıcık gözyaşı, biraz "haydi gençler ileri" dersin, biraz da popülizm
> verirsin. Gençleri peşinde sürükleyen süper bir yazar olursun. Anlamadığın
> konularda da nabza göre şerbet dayar, aradan sıyrılırsın. Bir ay
> İnternet'i gezer, biraz Linux, biraz UNIX yazıp okurların gözünde
> yüksekten uçarsın. Sonra yine MS borazancılığına devam. Ne de olsa
> zengin Türkiye'nin Microsoft'a verecek parası bol!

Ha MS borozancılığı, ha Linux borazancılığı? Aradaki fark, birinde bazı
şeyleri sizin için yapan binlerce "saf" gencin olması, birinde ise,
"saf" gençlerin düzenli olarak maaş alacağı bir şirket olması. İşin
içine MS'i katmak kadar saçma birşey olamaz. Sonuçta, Gelecek Lünüx'ü,
Redhat'ı, Mendirek'si, ya da kısaca "Hepsi" diyelim, bir kar amacı
taşımıyor mu? E MS'de kar amacı taşıyor. Hepsi OS ve hepsi kar amacı
taşıyor. O zaman bana Gelecek Linux ya da Gelecek Linux servisleri ile
MS 2k ya da Ms'in "last tarball" programları arasındaki farkı gösterin.

Ek olarak, yazarlık konusunda ki atmalarınız yaşınıza yakışmayacak
ölçüde. Hakkı Öcal'ın Linux, BSD, Windows, yok php si perl su, yok o su
bu su hakkında birçok yazısı, makalesi, kitapçığı, vesairesi var.
Bunlarla birçok gencin Linux, windows, BSD, X programlama dili ile
tanışmasına vesile olmuş bir kişiye, "Heee, biraz gaz verirsin, sonra
sıyrılsın" derseniz, bende size sorarım "Siz ne yaptınız?". En azından
Hakkı Öcal'ın Türkiye'de para kazanacağı bir şirketi yok ki reklamını
yapsın? Değil mi? MS'den para falan aldığı da görülmemiş ki MS
"borazancılığı" yapsın.

> Hakkı Öcal'ı tanımıyorum, bir kez uzak-yakından gördüm. Ama Linux
> konusunda söyledikleri zeki cahillerin yaptığı bir işten başkası değil.
> Yazarımız, IRC ortamının serbestliğine kapılmış. Ekmeğin bakkala
> yazdırılarak alındığı günleri hatırlasın, ben hiç unutmuyorum. O nedenle
> sevgili arkadaşlar, siz siz olun, ne bir asgari ücretle işletim sisteminin
> alındığı günlere, ne bu sistemi savunan insanlara, ne de böyle bir düzeni
> getirmek isteyen harekete prim vermeyin.

Olur efendim, emriniz başımız üstüne! Bir de kampanya başlatın
isterseniz, "Anti Hakkı Öcal" diye. Siz Hakkı Öcal'ın saf kişiler
üzerine oyun oynayıp, sonra sıyrıldığını söylerken; bir yandan da size
saygı duyan ama belki de seven bir kitle üzerine, "aman prim vermeyin"
tipi mesajlar yazıyorsunuz. Bende diyorum ki "Kim kimi kullanıyor?"

Hakkı Öcal'ı tanımak isterseniz, mail atınız. Siz ki birçok tanıdığınız
var...

İşlerinizde Başarılar...
Sevgiler, Selamlar..