[Linux] Re: HakkıÖcal.

From: Cetin, Gorkem (gorkem@gelecek.com.tr)
Date: Tue 02 Jul 2002 - 20:46:17 EEST

On 1 Jul 2002, Enver ALTIN wrote:

> Dili surcmus birazcik, tam olarak anlamadigini ve bilmedigini sandigim
> konularda yanlis bilgiler vererek bir hatadir eylemis bence. Elbet bizim
> yazarlardan biri kendisine guzel bir cevap verecektir. Acele etmeyip
> gelismeleri bekleyelim, sabirli olalim. Ayrica bu polemigi bu listeye
> tasimayalim.

Bence de, bu yapıda insanlar her zaman vardı, bundan sonra da devam
edecektir. Enver, yazar dedin, üzerime alındım. En çok korktuğum insan
türü "popülist" olandır. İnsanları çok güzel etkilerler. Bizim
fakültede de vardı, sonra Türkiye'den terk-i diyar eyledi. Kendisi
dışında herkes sevindi.

Misal, sizlere bir kaç alıntı:

"MySQL ile ciddi iş yapılamaz. İki saatte insanın verileri tarumar olur;
saçını başını yolarsın.."

"Açık sistem diye millete bir şey yutturdular; eğer açık sistemde açık bir
şey varsa, gösterin de ben de göreyim.."

"Açık sistem diye yeri göğü birbirine katanlardan bir tek KATKI görmedim
linux kernel'ına.."

Özellikle listede yeni olan arkadaşlara soruyorum. Dürüst olun, bu
cümleleri okurken, siz de Öcal'a birazcık hak vermediniz mi? Verdiniz
değil mi? İşte Amerikonya yazarlığı budur. İnanmadığın, kulaktan dolma,
safsataları öyle bir bilgiçlikle söylersin ki, karşındaki herkesin 32 dişi
birden sayılır. "Vay be!" derler. "Bu adam bir derviş olmalı". Bunlar
sizin için okunup geçilesi cümleler olabilir, ama bir bilene gelince böyle
bol kepçe atamazlar.

Azıcık gözyaşı, biraz "haydi gençler ileri" dersin, biraz da popülizm
verirsin. Gençleri peşinde sürükleyen süper bir yazar olursun. Anlamadığın
konularda da nabza göre şerbet dayar, aradan sıyrılırsın. Bir ay
İnternet'i gezer, biraz Linux, biraz UNIX yazıp okurların gözünde
yüksekten uçarsın. Sonra yine MS borazancılığına devam. Ne de olsa
zengin Türkiye'nin Microsoft'a verecek parası bol!

**

Hakkı Öcal'ı tanımıyorum, bir kez uzak-yakından gördüm. Ama Linux
konusunda söyledikleri zeki cahillerin yaptığı bir işten başkası değil.
Yazarımız, IRC ortamının serbestliğine kapılmış. Ekmeğin bakkala
yazdırılarak alındığı günleri hatırlasın, ben hiç unutmuyorum. O nedenle
sevgili arkadaşlar, siz siz olun, ne bir asgari ücretle işletim sisteminin
alındığı günlere, ne bu sistemi savunan insanlara, ne de böyle bir düzeni
getirmek isteyen harekete prim vermeyin.

İyi çalışmalar
Görkem
Gelecek A.Ş