[Linux] Re: linux dağıtımları ve upgrade?

From: Enver ALTIN (ealtin@casdb.com)
Date: Mon 01 Jul 2002 - 21:35:20 EEST

On Mon, 2002-07-01 at 20:03, Baris Hasdemir wrote:
> selam,

Selam,

> uzerime alindim :)

Umarim alinmaniza neden olacak birseyler soylememisimdir. ;)

> Ayni sisteme birden fazla linux sistemini sahsen ben su nedenlerle kuruyorum.
> asil sistemim var bir tane, slackware. linuxu cok iyi bilmeyince, sistem icinde

Bu bana biraz kolay yolu secmek gibi geliyor. Belki sistemde neler olup
bittigini anlamaya calismak daha dogru bir yol olabilir.

> bir de merak edip kurdugum dagitimlar var. ozellikle paket management
> sistemlerini merak ediyorum, veya da atiyorum ximian i merak ediyorum ama kaynak
> kodunu derlemeye bilgim elvermiyor, ve slackware paketleri yok. bu durmda
> paketine sahip bir dagitimi gecici olarak ximian'i kuruyorum, kurcaliyorum
> siliyorum vesaire.

Buna saygi duyarim. Bu arada Ximian bir dagitim degil biliyorsunuz, Red
Carpet ile RPM front-end ve GNOME Desktop sadece.

> simdi ayni sorunu gnome2 de yasiyorum. kodundan derleme olayina girmedim bile
> cunku daha once 1.4 u bi turlu derleyememistim. yanlis hatirlamiyorsam Gconf ve

> tekrar denemek lazimdir. ) slackware.com paketleri uretene kadar merakimi
> yenmemim baska bir linux sistemi kurmaktan baska bir yolu varsa ogrenmek
> isterim.
>
> hatta soyle bir seye gonullu olabilirim, ben burda gnome2 yi adim adim nasil
> derledigimi listeye yazarim, ablalar abiler destek olur, ve sonunda bir gnome2
> kaynak kodundan nasil derlenir belgemiz olur. destek olursaniz pazar gunu bu
> [...]

http://developer.gnome.org/dotplan/notes/depends.png

adresinde paketler icin dependency diyagrami var. GNOME 2.0 derlerken
birincil kaynak bu olmali.

Bir not: libglade icin Python-2.1'in expat (bir XML parser kutuphanesi)
destegi ile configure edilmesi gerekiyor, aksi takdirde libglade-convert
utility (GDM icin gerekli olan) hazirlanmayacak ve bazi paketleri
derleyemeyeceksiniz.

> sahsen yeni baslayanlar icin, yerleri musaitse, sisteme birden fazla linux
> sistemi kurmayi ben ozellikle oneriyorum. hem dagitimlar arasi farklari gorerek
> linuxu daha iyi kavramaya hizmet ediyor, hem de oldukca kolay.

Herkesin anlama metodlari farkli ama, bu insanlarin
RedHat/MDK/Slack/SuSE vs arasinda ciddi farklar oldugu inancina
kapilmalarini engellememiz gerekiyor.

Baska yorumlar? Hadi beyler, eller klavyeye! :)

Saygilar

--
Enver (a.k.a. skyblue) - A potent hallucinogene

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part

----------------------------------------------------------------------- Liste üyeliğiniz ile ilgili her türlü işlem için http://liste.linux.org.tr adresindeki web arayüzünü kullanabilirsiniz. Listeden çıkmak için: 'linux-request@linux.org.tr' adresine, "Konu" kısmında "unsubscribe" yazan bir e-posta gönderiniz. -----------------------------------------------------------------------