[Linux] Re: linux dağıtımları ve upgrade?

From: Baris Hasdemir (penguen@hasdemir.com)
Date: Mon 01 Jul 2002 - 20:29:23 EEST

selam,

> ayrıca eğer upgrade değilde başka bir partition a kurarsam redhat ın
> kullandığı grub (hda5 te kurulu) a bu kurulum tanıtılması nasıl olur?
> örneğin makinemde redhat ve suse var ve redhat ı daha sonra kurdum.
> suse de redhat ın /boot bölümünü lilo.conf dosyasına nasıl
> ekleyeceğimi bilemedim ve bunun için /boot u ayrı bir partition olarak
> açtım. calderayıda kurarken böyle bişey yapmam gerekiyor mu??

bence kesinlikle ayni partition'a kurmayin, cunku ortak dosyalara suse'nin ve
redhat'in yaklasimlari farklidir. atiyorum, redhatte bir degisiklik yaparsiniz
sonra suse'ye gectiginizde suse'nin cok akilli sistem duzelticileri o
duzeltmelerinizi atip eski haline getiriverebilir mesela. (fikir yurutuyorum,
basima gelmedi)

birden fazla linux dagitimi icin lilo ayari sorununuza yardimci olmaya
calisicam,
oncelikle #lilo.config dosyaniz hangi dagitimda ise oraya gecmeniz yahut da

#chroot /mnt/o_dagitimin_mount_edildigi_dizin

yapmaniz gerekli. sonra bzImage mi vmlinuz mu artik ne tur bir kernel image
kullaniyorsaniz, bu imajlarin bulundugu dizinleri de mount etmeniz gerekli.
atiyorum, redhatinizin boot imaji /dev/hda1 in /boot dizininde ve susenin kernel
image'i /dev/hda7 de ise (ve bunu /mnt/hda7 e mount etmisseniz) bildigim
kadariyla ilgili lilo.config girdilerinizin asagidaki gibi olmasi lazim. not:
suse kok dizinininizin /dev/hda5 te oldugunu, ve lilo.config dosyanizin
redhat'te oldugunu varsayiyorum.

image = /boot/redhat_kernel_image
  root = /dev/hda1
  label = Redhat
  read-only

image = /mnt/hda7/suse_kernel_image
  root = /dev/hda5
  label = suse
  read-only

eger liloyu suse'den kullaniyorsaniz ustteki girisler su sekilde degisecek:

redhat'i /mnt/hda1 e mount ettiginizi varsayiyorum.

image = /mnt/hda1/boot/redhat_kernel_image
  root = /dev/hda1
  label = Redhat
  read-only

image = /boot/suse_kernel_image
  root = /dev/hda5
  label = suse
  read-only

yanlisim olabilir bence uygulamadan once biraz duzeltme cevabi gelmesini
bekleseniz iyi olur.

sevgiler,
baris