[Linux] Re: linux dağıtımları ve upgrade?

From: Enver ALTIN (ealtin@casdb.com)
Date: Mon 01 Jul 2002 - 20:20:02 EEST

On Mon, 2002-07-01 at 20:02, Erçin EKER wrote:
> ben şu an redhat linux kullanıyorum ve caldera openlinux 3.1 e geçmeyi
> düşünüyorum... acaba kurulum sırasında upgrade seçeneği seçilirse
> (tabii redhat partition ı caldera nın gördüğünü varsayarsak) herhangi
> bir sorun yaşanabilir mi?? (bazı linux dağıtımlarında klasör yapısı
> biraz değişik oluyor)

Boyle bir sorun yasayacaginizi sanmiyorum ama, nedir bu oyunun amaci?
Yani redhat/mdk/suse/openlinux/slack arasinda gezip durmanin amaci? Size
ozel bir soru olarak almayin; yeni bir tartisma baslatmak ve listedeki
yeni baslayan arkadaslari bu konuda bilgilendirmek istiyorum biraz bu
vesile ile.

Oncelikle /home ve eger ozel dosyalarinizin bulundugu baska klasorler
varsa bunlari yedek alabilirsiniz. Eger ayri bir filesystem/partition
icerisinde iseler bir sorun yok. Ancak bir baska dagitimi, root
filesystem uzerine yeni bir filesystem olusturmaksizin, eski dosyalarin
uzerine yazarak kurmak, bir suru gereksiz/uyumsuz dosyanin sisteminizde
bosuna yer kaplayacak olmasindan baska bir sorun getirmez.

> ayrıca eğer upgrade değilde başka bir partition a kurarsam redhat ın
> kullandığı grub (hda5 te kurulu) a bu kurulum tanıtılması nasıl olur?
> örneğin makinemde redhat ve suse var ve redhat ı daha sonra kurdum.
> suse de redhat ın /boot bölümünü lilo.conf dosyasına nasıl
> ekleyeceğimi bilemedim ve bunun için /boot u ayrı bir partition olarak
> açtım. calderayıda kurarken böyle bişey yapmam gerekiyor mu??

Evet, iste bunu sormak istemistim. Ayni sistem uzerinde, bircok linux
dagitimi kurmak nereden geldi akliniza, bunu yapmaktaki amaciniz neydi?
(Ictenlikle soruyorum)

Saygilar

--
Enver (a.k.a. skyblue) - A potent hallucinogene

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part

----------------------------------------------------------------------- Liste üyeliğiniz ile ilgili her türlü işlem için http://liste.linux.org.tr adresindeki web arayüzünü kullanabilirsiniz. Listeden çıkmak için: 'linux-request@linux.org.tr' adresine, "Konu" kısmında "unsubscribe" yazan bir e-posta gönderiniz. -----------------------------------------------------------------------