[Linux] Re: [FAQ] Re: cpu id, XFree powersave

From: Nazım Koç (kocnazim@superonline.com)
Date: Wed 27 Feb 2002 - 21:58:16 EET

Merhaba,

Yanitiniz icin tesekkur ederim. cpuid konusundaki
tecrubelerimi yazmak istiyorum. Belki birinin isine
yarar.

1- Kernel derlerken /dev/cpu/*/cpuid destegini
   <M> olarak isaretledim.

2- Daha once, makinenin BIOS ayarini "cpu id : enabled"
   yaptim. ( Her kartta bu ozellik var mi bilmiyorum )

3- Eger devfs sistemi kullanilmiyorsa ve /dev/cpu/* mevcut degilse
   asagidaki gibi device kurulur. Tek cpu icin:

   mkdir -p /dev/cpu/0
   mknod /dev/cpu/0/cpuid c 203 0

   Eger varsa, ikinci cpu icin:

   mkdir /dev/cpu/1
   mknod /dev/cpu/1/cpuid c 203 1

   cpuid, bir "character device" ve major numarasi 203. /dev/cpu/
   altindaki dizinler ise minor numarasini temsil ediyor.

   Ozellikle SMP tipindeki makineler icin bu duzen tavsiye
   ediliyormus.

4- $ modprobe cpuid
   ile ilgili modul yukleniyor.

5- $ cat /dev/cpu/0/cpuid

   komutu aslinda calismali ama sonsuz bir donguye giriyor
   ve ancak crtl-c ile cikiyor. Internet'te bu konuda epeyce
   belge okudum. Asagidaki gibi bir cozum buldum. Hic begenmedim
   ama ise yariyor.

   $ cat /dev/cpu/0/cpuid | dd bs=64 count=1 | md5sum

   Tabii cok uzun bir hex sayi geliyor. ( Mutlaka bu isin
   pratik bir yolu var ama henuz bulamadim )

6- $ rmmod cpuid
   Modul ile isim bitti, kaldir.

iyi calismalar,
Nazim KOC