[Linux] Re: Mandrake 8.1 de Türkçe Sorununun Çözüm ü

From: Onur Kucuk (okucuk@yahoo.com)
Date: Mon 25 Feb 2002 - 12:54:03 EET

> [...]

AB> kucuk capslock acik iken yalnizca u harfi kucuk gorunuyor capslock acik
AB> ve shifte basili iken u harfi buyuk gorunuyor capslock acik degil ve
AB> shifte basarak yazarken normal ayrica mc igrenc gorunmekten kurtuldu ama
AB> mcedit icinde turkce karakter yazilamiyor denemek icin alt satira bir
AB> seyler yazacagim
AB> abcdefgh}ijklmnoprs~tu|vyz
AB> ABCDEFGHI]JKLMNOPRS^TU|VYZ
AB> abcdefgh}ijklmnoprs~tuvyz
AB> ABCDEFGHI]JKLMNOPRS^YUVYZ
AB> tabii sorun mceditten kaynaklaniyor olabilir
AB> sorun mcedittenmis X'i acip oradan denedim gene ayni

 Menulerde options, display bits de hem input hem de output u 8-bit
 ayarlayinca duzeliyor.

 Bir de keymap dosyasi var, onu da ozelden yolluyorum.

> [...]
AB> SYSFONT=lat5u-16 yaptim ve
AB> konsol fontlarinin bulundugu dizinlere
AB> kopyaladim bu dizinler
AB> /usr/lib/kbd/consolefonts/
AB> /etc/sysconfig/console/consolefonts/
AB> sistem acilirken bir hata vermiyor

AB> acilistaki mesajlarda Ch Sh harfleri bozuk gorunuyor
AB> sh gh gibi karakterler ise duzgun gorunuyor
AB> hicbir degisiklik yapmadan kapatirsam karakterler gene bozuk
AB> oluyor.
AB> login olduktan sonra mc yi actigimda gene igrenc goruntu var
AB> setfont ile fontu yukleyince mc duzeliyor. fontu yukledikten
AB> sonra kapatirsam yazilar duzgun gorunuyor.

 /etc/sysconfig/i18n dosyasi icinde
 UNIMAP ve SYSFONTACM ile baslayan satirlarin basina # koyun

AB> eski ayarlarla sistem acilirken tum karakterler duzgun gozukuyor
AB> ama sistem kapatilirken karakterler bozuk cikiyor.

 Bir de dip not, aurora da iso8859-1 disindaki standartlar dogru
 gosterilemiyor. Aurora ile ilgili bir sorun. Su anki karar 8.2 de
 aurora nin kullanilmamasi.

AB> X icin cozumu uygulamadim ama turk2 isimli scriptin icindekilerden
AB> sadece
echo "utf-8" >> /usr/share/locale/tr/charset
AB> kismini uygulamistim ve yetmisti. Herhangi bir fontta kurmamistim.
AB> Default x fontlar kullaniliyor. kdede font ayarlari yapmamda gerekmemisti.

AB> Bayagi karsik oldu insallah anlasilir
AB> Bir merak ettigim konuda bu meselenin dagitim olarak degilde
AB> paket seviyesinde cozum uretmek mumkunmu ? daha dogrusu
AB> gerekli paketler her dagitimda aynimi ? bu konuda bilgisi olan
AB> varsa bilgilendirebilirmi ?

 Her dagitimda ayni bozuk turkce dosyalari geliyor. X, KDE vs. o
 gruplarla temasta bulunan kisilerin cabalariyla duzeltilince,
 dagitimlara da yansiyacaktir. Ancak konsol fontlari/keymapleri gibi
 yillardan beri bozuk olan sorunlar bence en iyi dagitim bazli
 cozulur.

 Onur Kucuk