[Linux] Re: Mandrake 8.1 de Türkçe Sorununun Çözümü

From: pOlOnyum (polonyum@yahoo.com)
Date: Mon 25 Feb 2002 - 14:13:52 EET

        Merhabalar,
        Anladığım kadarıyla MDK ile gelen tuş eşlem dosyası da hatalı imiş. Pakete ilgili tuş eşlem dosyasını da yerleştiriyorum. Bu çözüm kesinlikle kısmi bir çözüm. Ama hiç olmamasından daha iyidir. Pakette hata yoksa acaba bu paketi sık kullanılan web sayfalarına yerleştirebilir miyiz, bu konuda da yardımınıza ihiyacım var.
        Paketi "briefcase.yahoo.com/polonyum" adresinden indirebilirsiniz.
        Teşekkür ederim...

"Altuğ Bayram" <altugbayram_2000@yahoo.com>, Mon, 25 Feb 2002 10:52:56 +0200 tarihinde yazmıştı:
#Bir ek dosya gondermistim. Galiba alamadiniz. Onu asagiya ekliyorum
#
#konsol fontunu denedim capslock acik degilken harflerin hepsi normal
#kucuk capslock acik iken yalnizca u harfi kucuk gorunuyor capslock acik
#ve shifte basili iken u harfi buyuk gorunuyor capslock acik degil ve
#shifte basarak yazarken normal ayrica mc igrenc gorunmekten kurtuldu ama
#mcedit icinde turkce karakter yazilamiyor denemek icin alt satira bir
#seyler yazacagim
#abcdefgh}ijklmnoprs~tu|vyz
#ABCDEFGHI]JKLMNOPRS^TU|VYZ
#abcdefgh}ijklmnoprs~tuvyz
#ABCDEFGHI]JKLMNOPRS^YUVYZ
#tabii sorun mceditten kaynaklaniyor olabilir
#sorun mcedittenmis X'i acip oradan denedim gene ayni
#
#
#birde sistemin fontu otomatik yuklemesini nasil saglariz
#Ben /etc/sysconfig/i18n dosyasinin icini
#SYSFONT=lat5u-16 yaptim ve
#konsol fontlarinin bulundugu dizinlere
#kopyaladim bu dizinler
#/usr/lib/kbd/consolefonts/
#/etc/sysconfig/console/consolefonts/
#sistem acilirken bir hata vermiyor
#
#acilistaki mesajlarda Ch Sh harfleri bozuk gorunuyor
#sh gh gibi karakterler ise duzgun gorunuyor
#hicbir degisiklik yapmadan kapatirsam karakterler gene bozuk
#oluyor.
#login olduktan sonra mc yi actigimda gene igrenc goruntu var
#setfont ile fontu yukleyince mc duzeliyor. fontu yukledikten
#sonra kapatirsam yazilar duzgun gorunuyor.
#
#eski ayarlarla sistem acilirken tum karakterler duzgun gozukuyor
#ama sistem kapatilirken karakterler bozuk cikiyor.
#
#X icin cozumu uygulamadim ama turk2 isimli scriptin icindekilerden
#sadece
#echo "utf-8" > /usr/share/locale/tr/charset
#kismini uygulamistim ve yetmisti. Herhangi bir fontta kurmamistim.
#Default x fontlar kullaniliyor. kdede font ayarlari yapmamda gerekmemisti.
#
#Bayagi karsik oldu insallah anlasilir
#Bir merak ettigim konuda bu meselenin dagitim olarak degilde
#paket seviyesinde cozum uretmek mumkunmu ? daha dogrusu
#gerekli paketler her dagitimda aynimi ? bu konuda bilgisi olan
#varsa bilgilendirebilirmi ?
#
#
#