[Linux] Re: 2 eternet

From: Mustafa ÖZBAKI (mozbakir@deba.com.tr)
Date: Wed 20 Feb 2002 - 18:44:00 EET

Hello serdar,

sdsct> Kurmak istedigim sistemi kisaca anlatmaya calisiyim:
sdsct> Local network'de ip'si ip1,gateway'i g1 olan bir bilgisayarim var. Bu
sdsct> bilgisayarin haberlesmesini kontrol altinda tutmak istiyorum. (Belirli
sdsct> ip ve port'dan gelen isteklerin ulasmamasi gibi.) Bunun icin cift eternet
sdsct> kartli bir linux makinayi araya koymayi dusundum.
sdsct> eth0'in ip'si g1,
sdsct> eth1'in ip'si ip1, gateway'i g1 olacakti. eth0 denetlenecek makkinayla
sdsct> haberlesirken eth1 local network'le haberlesecekti. Boylece disardan gelen
sdsct> istekler kontrolden gecerek denetlenecek makinaya iletilirken icerden
sdsct> isteklerde kendi ip'si ile network'e ulasacakti.

sdsct> Ama denetlenen makina eth0 ve eth1'i pingleyebiliyor. Boylece eth1'e
sdsct> denetlenen makinanin ip'sini vermek mumkun olmuyor. /etc/sysconfig klasoru
sdsct> altindaki ipchains dosyasindaki ip1'e ait satirlari iptal ettim ama durum
sdsct> degismedi.

sdsct> Boyle bir sistemde mantik hatasi varmi?
sdsct> Sorun baska sekilde cozulebilirmi ?

sdsct> Saygilarimla ...

anlayamadigim nokta bu makina firewall gorevi mi gorecek yoksa
denetlenecek esas makina bu mu?

------fw_eth1---denetleme kurallari----fw_eth0----local_network
ise eth1 in ipsini farkli vermeniz yeterli diye dusunuyorum hatta
local networkten gelen istekleri engelle fakat eth0 dan gelen
istekleri engelleme denilebilir.ama sistem boyle bisi mi?

--
Best regards,
 Mustafa                            mailto:mozbakir@deba.com.tr