[Linux] Re: 2 eternet

From: serdar@darkstar.securities.com.tr
Date: Wed 20 Feb 2002 - 18:14:13 EET

Kurmak istedigim sistemi kisaca anlatmaya calisiyim:
Local network'de ip'si ip1,gateway'i g1 olan bir bilgisayarim var. Bu
bilgisayarin haberlesmesini kontrol altinda tutmak istiyorum. (Belirli
ip ve port'dan gelen isteklerin ulasmamasi gibi.) Bunun icin cift eternet
kartli bir linux makinayi araya koymayi dusundum.
eth0'in ip'si g1,
eth1'in ip'si ip1, gateway'i g1 olacakti. eth0 denetlenecek makkinayla
haberlesirken eth1 local network'le haberlesecekti. Boylece disardan gelen
istekler kontrolden gecerek denetlenecek makinaya iletilirken icerden
isteklerde kendi ip'si ile network'e ulasacakti.

Ama denetlenen makina eth0 ve eth1'i pingleyebiliyor. Boylece eth1'e
denetlenen makinanin ip'sini vermek mumkun olmuyor. /etc/sysconfig klasoru
altindaki ipchains dosyasindaki ip1'e ait satirlari iptal ettim ama durum
degismedi.

Boyle bir sistemde mantik hatasi varmi?
Sorun baska sekilde cozulebilirmi ?

Saygilarimla ...