[Linux] Kablonet

From: Ahmet Aksoy (ahmetax@kablonet.com.tr)
Date: Wed 25 Dec 2002 - 14:40:03 EET

Merhaba,
Mandrake 8.1 kullaniyorum. Makina, IP masquerading yapiyor.
Kablonet'te iletisimde bir sorun yasandiginda genellikle IP numarasini degistiriyorlar. Boyle bir durumda telefonla destek veren elemanlar hem PC'nin, hem de kablo-modemin kapatilmasini; arkasindan once modemin, sonra da bilgisayarin acilmasini oneriyorlar.
Modemi kapatmaya evet ama, linux'u kapatmak zorunda kalmaktan rahatsiz oluyorum. Ancak pek cok kere ister istemez uygulamak zorunda kaldim.
/etc/rc.d/init.d/network restart
komutu ile ethernetlerin tekrar IP almasini saglamak mumkun oluyor. Ama bu, bilgi akisinin normale donmesine yetmiyor. Hangi komutlarla islemlerin tamamlanmasini saglayabilirim?
Tesekkurler.
Ahmet Aksoy