[Linux] gateway tanimlama,

From: Genco Yilmaz (gyilmaz@marketweb.net.tr)
Date: Sun 25 Aug 2002 - 13:51:21 EEST

merhabalar,

Sorum icin kucuk bir topoloji cizdim.

HostC(e0:172.16.1.1)

(e1:172.16.1.1)HostA(e0:10.0.0.18)--------------HostB(e0:10.0.0.3)

                HostD(e0:10.0.0.1)
                   e1

HostA, HostB ve HostD linux'lari ayni hub'a bagli
bulunuyorlar.HostC ise HostA'nin eth1 arayuzune.

HostA 172.16.1.0/24 bloguna eth1 tarafinda biliyor.Routing tablosunda bu
var. 10.0.0.0/24'ude eth0 tarafinda.

HostC'den gonderilen icmp paketleri HostD'ye ulasiyor.HostD eth0 arayuzunu
dinledigimde goruyorum.Ama HostC ye nasil ulasacagini bir turlu bulamiyor.
ping'lere cevap alamiyorum bu yuzden.HostD uzerinde 172.16.1.0/24
networkune eth0 uzerinden ulasabilecegini soyluyorum ama olmuyor.Ulasamasa
bile en azindan icmp echo paketlerinin HostA'nin E0 arayuzune gelmesi
gerekir diyorum onada gelmiyor.Tek bulabildigim cozum
HostD uzerinde 172.16.1.0/24 networkunun gateway inin 10.0.0.18 hostu
oldugu.O zaman iki yonlu iletisim saglaniyor.Burada yapmak istedigim bu
gateway tanimlarini girmeden iki host arasi iletisimin saglanmasi.
     Ornegin hostA kendi uzerinde 172.16.1.0/24 net i oldugunu biliyor.
HostA kendine, bu network icin IP paketlerini, bu tanimlar(karsi taraftaki
gateway) olmadan alamaz mi?
        Sacma bir soru mu, ya da bir kavram hatam mi var,bildirirseniz
sevinirim...

saygilar.