[Linux] Re: 2 eth. linux routing sorunu.

From: Dogan Zorlu (doganzorlu@doganzorlu.com)
Date: Sun 25 Aug 2002 - 01:08:15 EEST

Selam,

Önclikle etj0 tarafından eth1 tarafına vereceğiniz ip için ağı
bölmelisiniz.

Atıyorum 16 ip niz olsun eth0 da bunlardan birisi. Bunların içinden 4
ip lik bir alt ağ (255.255.255.252 subnetiyle ayırdığınızda bunu
yapacaktır) ayırıp, router üzerinde bu ağ için routing bilgisini set
etmelisiniz. Daha sonra linux makina üzerinde routed yada gateway
daemon u çalıştırmalısınız.

Ancak bu şekilde dışardan içeriye bir erişim olabilir. Eğer sadece bir
birkaç port kullanılacaksa, en iyisi linux eth0 a bu yeni adresi de
ekleyip, DNAT la portları içerdeki makinaya yönlendirebilirsiniz. Bu
ikinci yöntemle router üzerinde çalışmanız gerekmez.

Detay isterseniz bana özelden ulaşınız. Verceğiniz bilgiler ışığında
size uygun konfigürasyonu yazarım.

--
Best regards,
 Dogan                            mailto:doganzorlu@doganzorlu.com