[Linux] Re: LVM oluturma

From: Şeref Tufan Şen (tufan@itu.edu.tr)
Date: Tue 20 Aug 2002 - 10:20:09 EEST

Merhaba ,,,

On Tue, 20 Aug 2002 00:00:57 -0700 (PDT)
erkan bayram <linuxtra@yahoo.com> wrote:

> Merhabalar;
> LVM (Logical Volume Management) ile ugrasanlara veye
> bilenlere sorum olacak.Hardiskimi 6 parcaya ayirdim
>
> 1 /dev/hda1 / (root) *
> 2 /dev/hda2 / (Extended)
> 3 /dev/hda5 Linux LVM
> 4 /dev/hda6 Linux LVM
> 5 /dev/hda7 Linux LVM
> 6 /dev/hda8 Linux Swap

Tek disk üzerinde çalıştığınıza göre sadece LVM ile test yapacağınızı düşünüyorum. Aslında çokta önemli değil.

>Soruma gelince olusan sanal
> partitionlari /home dizinine bagladi?im zaman onceden
> /home/erkan olan dizin gidiyor.ve takii ne zaman
> umount yapincaya kadar bu dizin gorunmuyor.Partition
> olusturma isleminden sonra neler yapmaliyim.

LV'yi /home üstüne mount edince eski /home içeriğini görememniz normal çünkü artık /home dizinin altı mount ettiğiniz LV üzerindeki dosya sistemini gösteriyor. Eski /home ise büyük ihtimal ile / dosya sisteminde bir dizin. Eğer yeni LV'nizi /home olarak kullanmak istiyorsanız ilk olarak gecici bir dizine (mesela /gecici veya /mnt/floppy :P ) mount edin. /home dizinini LV üzerine aktarın. LV'yi umount edip /home olarak mount edin..

>Ayrica bir
> Howto da gördüm.Sanal partitionu(LV) degistirirken her
> seferinde sirasiyla
> * umount ...
> * lvextend ...
> * mount ...
> yapmak zorundamiyim.Yani bagi coz ,boyutu arttir ve
> tekrara bagla..

lvextend için böyle bir sınırlama yok. Sizin bahsettiğiniz sınırlama dosya sistemlerinin boyutunu değiştirmeye gelince karşınıza çıkacak. Yani sadece lvextend yapmanız yeterli değil. Lvextend ile LV'nizi genmişlettikten sonra dosya sisteminizin değişikliği aldılaması için yapmanız gerekenler var. Eğer ext2/ext3 kullanıyorsanız resize2fs , reiserfs kullanıyorsanız resize_reiserfs , XFS kullanıyorsanız xfs_grows komutlarınıda kullanmanız gerek.

Umount işine gelecek olursak ext2/ext3 için doğru. Ama ext2 için online resize patch'i vardı.(ext3 için çalışır mı ???) Yani umount etmenize gerek kalmadan boyut değiştirebildiğiniz. XFS'in böyle bir sorunu yok.xfs_grows komutu ile dosya sistemini çalışma anında büyültebilirsiniz.(XFS dosya sistemi boyutunun küçültülmesini desteklemez..) JFS/reiserfs hakkında bir bilgim olmadığı için yorum yapamayacağım...

--
Şeref Tufan Şen
İTÜ-BİDB