[Linux] Re: LVM oluturma

From: Murat Koc (murat.koc@frontsite.com.tr)
Date: Tue 20 Aug 2002 - 10:19:05 EEST

> Merhabalar;

Selam,

> Geri kalan 60MB bolum ise lvextend ile istedigim
> partitiona ekleyecegim.(Cal?sma esnas?nda yani.)Buraya
> kadar sorun yok.Soruma gelince olusan sanal
> partitionlari /home dizinine bagladi?im zaman onceden
> /home/erkan olan dizin gidiyor.ve takii ne zaman
> umount yapincaya kadar bu dizin gorunmuyor.Partition
> olusturma isleminden sonra neler yapmaliyim.Ayrica bir

aslinda bir yere gittigi yok. oldugu yerde duruyor ama siz ustune baska
filesystem i mount ettiginiz icin yeni filesystem gozukuyor.

oradakileri kullanmak istiyorsaniz /home dakileri once baska yere
tasiyin sonra lvm ile yarattiklarinizi buna mount ettikten sonra oraya
geri tasiyin.

> Howto da gördüm.Sanal partitionu(LV) degistirirken her
> seferinde sirasiyla
> * umount ...
> * lvextend ...
> * mount ...
> yapmak zorundamiyim.Yani bagi coz ,boyutu arttir ve
> tekrara bagla..

hayir. Bir de EVMS kullanin veya cikacak olan LVM2 i deneyin derim.

Murat Koc				     mail: murat.koc@frontsite.com.tr
Manager and IT Consultant

frontsite Bilgi Teknolojisi A.S. tel: +90 212 356 68 92 fax: +90 212 356 68 96 -----------------------------------------------------------------------------

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part