[Linux] LVM oluturma

From: erkan bayram (linuxtra@yahoo.com)
Date: Tue 20 Aug 2002 - 10:00:57 EEST

Merhabalar;
LVM (Logical Volume Management) ile ugrasanlara veye
bilenlere sorum olacak.Hardiskimi 6 parcaya ayirdim

1 /dev/hda1 / (root) *
2 /dev/hda2 / (Extended)
3 /dev/hda5 Linux LVM
4 /dev/hda6 Linux LVM
5 /dev/hda7 Linux LVM
6 /dev/hda8 Linux Swap

3,4 ve 5. bolumleri(Lvm bolumleri) test adinda bir VG
altinda topladim.Toplam 300MB'lik bolum
olusturdum.200MB ve 40MB sanal partitionlar
olusturdum.
/dev/test/part1
/dev/test/part2
Geri kalan 60MB bolum ise lvextend ile istedigim
partitiona ekleyecegim.(Cal?sma esnas?nda yani.)Buraya
kadar sorun yok.Soruma gelince olusan sanal
partitionlari /home dizinine bagladi?im zaman onceden
/home/erkan olan dizin gidiyor.ve takii ne zaman
umount yapincaya kadar bu dizin gorunmuyor.Partition
olusturma isleminden sonra neler yapmaliyim.Ayrica bir
Howto da gördüm.Sanal partitionu(LV) degistirirken her
seferinde sirasiyla
* umount ...
* lvextend ...
* mount ...
yapmak zorundamiyim.Yani bagi coz ,boyutu arttir ve
tekrara bagla..

Yardimlariniz icin tesekkürler..

                                  Erkan Bayram

                 && Penguenler Artik Her Yerde &&