[Linux] Re: Qmail Geliºtirme

From: Enver ALTIN (ealtin@casdb.com)
Date: Sun 04 Aug 2002 - 21:21:14 EEST

On Sat, 2002-08-03 at 17:39, Davut Topcan wrote:
> --Exchange cin bir takim ozellikleri bizim icin cok onemli mesela "Adres
> Defteri Paylasimi" ,"Takvim paylasimi","Gorev paylasimi" gibi
> ozelliklerinden vazgecemiyoruz dediler.
> Sonuc olarak su anda Qmail uzerinde arastirma yapiyorum benim bildigim
> kadariyla Qmail uzerinde bu tur ozellikler yok.

Qmail, sendmail, postfix, exim gibi diger yazilimlar genel adlariyla MTA
(Mail Transfer Agent, Posta sunuculari arasinda veri transferi yazilimi)
olarak bilinirler. Unix, moduler bir isletim sistemidir ve geleneksel
bir felsefeye sahiptir: bir program, *sadece* bir tek islevi, bir tek
amac icin, en iyi sekilde yerine getirir. Bu nedenle Unix'de yazilimlar
kucuktur, hizlidir, guvenilirdir vs.

Qmail de boyle. O sadece bir SMTP sunucu. Baska bir is yapmasi
beklenemez.

> Size soracagim soru su : Qmailde bu ozellikler yoksa Qmaile bu ozelliler
> eklenebilirmi.Bu illaki mumkun olmali cunku kodlari acik.

Yanlis yere, yanlis ozellikleri eklemeye calisiyorsunuz. Outlook
(Express) / Exchange; mail, calendar, tasks vs. ozellikler icin,
IMAP'den tureyen bir protokol kullanir ve bu yolla tum bilgiler IMAP
sunucu uzerindeki folder structure icerisinde arsivlenir.

Eger birseyler denemek istiyorsaniz, IMAP sunucularla biraz
oynayabilirsiniz.

Iyi calismalar

--
Enver ALTIN (a.k.a. skyblue)   - Software developer, generic solvent.
http://enver.casdb.com/        - mailto: ealtin at casdb dot com

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part

----------------------------------------------------------------------- Liste üyeliðiniz ile ilgili her türlü iþlem için http://liste.linux.org.tr adresindeki web arayüzünü kullanabilirsiniz.