[Linux] Re: Qmail Geliştirme

From: Davut Topcan (topcan@karadeniz.org)
Date: Sat 03 Aug 2002 - 19:13:33 EEST

On Sat, 3 Aug 2002, Davut Topcan wrote:

> [...]
> Defteri Paylasimi" ,"Takvim paylasimi","Gorev paylasimi" gibi
> ozelliklerinden vazgecemiyoruz dediler.
> Sonuc olarak su anda Qmail uzerinde arastirma yapiyorum benim bildigim
> kadariyla Qmail uzerinde bu tur ozellikler yok.
> Yani Qmail uzerinde bu ozelliklerin olmamasi beni yildirmiyor.
> Size soracagim soru su : Qmailde bu ozellikler yoksa Qmaile bu ozelliler
> eklenebilirmi.Bu illaki mumkun olmali cunku kodlari acik.
> Eger simdiye kadar boyle birseyle ugrasilmamissa Linux gelistiren
> Programcilarla ortak bir calisma yaparak bu ozelligi Qmaile

Merhabalar,

qmail ile exchange ayni seyler degil.
 Exchange ile Qmail ayni seyler olsaydi zaten boyle biz yaziyi hic
yazmazdim.

 Exchange mta olarak da calisabilen
bir groupware fakat qmail sadece bir mta ..
 ki bu Qmailin bir eksigidir.

Qmail'in groupware olma yolunda bir calisma icerisinde oldugunu
zannetmiyorum.
 Qmaili groupware ve hatta exchange te olmayan birtakim ozellikleride
katarak dahada vazgecilmez bir Mail sistemi haline getirmek sizcede cokmu
kotu olurdu.bence hayir.

Neden mi; Cunku Turkiyede bir cok isletme Qmailin varligindan bile habersiz,
haberi olanlarin bazilari kullaniyor bazilarida benim calistigim sirket gibi
Ozellik karsilastirmasindan sonra Exchange i tercih ediyor.
Burada Linuxu once Turkiyede sonra da dunyada en cok kullanilan isletim
sistemi veya server haline nasil getiririz.
Cevaplardan birtanesi su: Buyuk sirketler cogu zaman bir sey almaya
kalktiklarinda once istedikleri is tamamen gorulsun ikinci planda ise
parasina bakar.Yani biz burada linuxu her acidan en iyi noktaya getirdigimiz
anda zaten olay o noktada kismen cozumlenecek.
Yani bu noktada bizim yapacagimiz sey Qmail ile Exchange ayni seymi, deyilmi
olduguna bakmak deyil sonucta exchange te Qmailde bir sekilde ayni isi
yapiyorlar tabi exchange in groupware fazlaligini saymazsak.
Bu noktada sizin cevabiniza bakarsak siz Qmailde boyle bir ozellik
istemiyorsunuz anladigim kadariyla yanlis anmlamissam ozur dilerim.

Son olarak herkesten ozur diliyorum fazlaca Off-topic sayilmayan bir konuyla
Listeyi mesgul ettigim icin.
Herkese iyi Çalismalar
See You Latter
(:-------------------------------:)