[Linux-programlama] Re: On the fly Zip yapma

---------

[Linux-programlama] Re: On the fly Zip yapma

From: Omer Barlas <omer_at_barlas.com.tr>
Date: Fri, 05 Jun 2009 13:05:25 +0300

Nuri Akman @ 05-06-2009 11:05:
> Ayrıca, gönderilen dosyalar çalıştırıldığında benim için risk
> oluşturabilecek içerik de barındırabilir (örnek: .php dosyası

bunu bertaraf etmek için kolay yöntemi söyleyeyim, bir tane .htaccess
dosyası atın o klasöre, içine de şunları koyun;

RewriteEngine on
Options +FollowSymlinks
RewriteBase /dosyalar/
RewriteRule ^([^/.]+) /downloader.php?file=$1 [NC,L]

downloader.php'nin içine de şöyle bir betik koyabilirsin;

<?php
// downloader.php
$PATH = "/var/www/dosyalar/";
$dosya = PATH.$_GET["file"];
if (file_exists($dosya)) {
        $veri = fopen($dosya, "rb");
        $tip = filetype($dosya);
        $boyut = filesize($dosya);
          header("Content-Type: $tip");
        header("Content-Length: $boyut");
        header("Content-Disposition: attachment; filename=".$_GET["file"]);
        fpassthru($veri);
        fclose($veri);
} else {
        echo "Böyle bir dosya bulamıyorum.";
}
?>

htaccess dosyası tüm dosya isimlerini doğrudan bu scripte yönlendireceği
için gönül rahatlığı ile dosyaları çekebilirler, artı downloader.php
dosyalarla aynı klasörde olmak zorunda da değil, o yüzden web serverın
erişimi olmayan bir yere de koyabilirsin dosyaları.

--
Omer Barlas
omer_at_barlas.com.tr