[Linux-programlama] Re: PHP de Oturum Geri Geliyor

---------

[Linux-programlama] Re: PHP de Oturum Geri Geliyor

From: cumcum 82 <cumcum82_at_gmail.com>
Date: Mon, 28 Jan 2008 09:40:02 +0200

> -------------------------------------------------------------------------------------------------------
> Bir kullanıcının oturumu kapattığını nasıl anlarız? Zaman sınırımız
> diyelim yarım saat ise, bir kullanıcıdan bir istek geldiğinde son
> istek zamanı yarım saatten daha önce idiyse oturum otomatik olarak
> kapanır, değilse yeni son istek zamanı bu son yapılan isteğin zamanı
> olarak ayarlanır

  *NIX sistemlerde otorum dosyalarının tutulduğu dizindeki dosyalar *NIX
sistemlerin kullandığını bildiğim (Windows'ta nasıl oluyor bilmiyorum)
"filetime" (dosyaya erişim zamanını ölçen özellik) özelliği
sayesinde bir cron dosyası ile izlenebiliyor. Bu dosya kuruluma php
kurulumuna
göre değişse bile genelde /etc/cron.d/php5 gibi bir dosya olarak
konumlanıyor. Standart içeriği şöyle
ve dediğniz gibi 30 dk ile ayarlı:

# /etc/cron.d/php5: crontab fragment for php5
# This purges session files older than X, where X is defined in seconds
# as the largest value of session.gc_maxlifetime from all your php.ini
# files, or 24 minutes if not defined. See /usr/lib/php5/maxlifetime

# Look for and purge old sessions every 30 minutes
09,39 * * * * root [ -d /var/lib/php5 ] && find /var/lib/php5/ -type f -cmin
+$(/usr/lib/php5/maxlifetime) -print0 | xargs -r -0 rm

30 dakikadan fazla kullanılmayan oturum dosyası siliniyor, ve kulanıcı
logout oluyor.

İyi günler.