[Linux-programlama] Re: PHP de Oturum Geri Geliyor

---------

[Linux-programlama] Re: PHP de Oturum Geri Geliyor

From: Necmettin Begiter <necmettin.begiter_at_gmail.com>
Date: Mon, 28 Jan 2008 09:13:40 +0200

28.01.2008 tarihinde hüseyin coşkun <hsyn.list_at_gmail.com> yazmış:
> Necmettin Begiter 'e
> peki kullanıcı düzgün olmayan bir yolla oturumu kapatırsa (tarayıcıyı
> kapatma gibi) o halde ne olacak.oturumu kapattığını nasıl anlarsınız peki?
> Aykut Sunguroğlu'na
> cookileri kullanın.php cookie diye aratın php.nete çıkar.hem veritabanını
> yormassınız hemde daha sağlıklı olur.bana sorarsanız sadece session
> değişkenlerini kullan derim şu aşamada.kullanıcı parolasını session veya
> cookie değişkenine atmak çok ama çok tehlikelidir, sadece doğrulama
> sorgusunda kullanılmalı..
> Mert Pamukcu'ya
> [...]

Bende mi bir terslik var, yoksa bu mesaj aslında listeye birkaç hafta
düştü de bana mı yeni geldi, yoksa Hüseyin yeni mi cevap yazdı? Bu
mesajın öncesinde ne vardı ki? "Ben kimim burası neresi?" gibi bir
durum ama anlayamadım.

Bir kullanıcının oturumu kapattığını nasıl anlarız? Zaman sınırımız
diyelim yarım saat ise, bir kullanıcıdan bir istek geldiğinde son
istek zamanı yarım saatten daha önce idiyse oturum otomatik olarak
kapanır, değilse yeni son istek zamanı bu son yapılan isteğin zamanı
olarak ayarlanır.

Ayrıca (eğer yanlış biliyorsam ustalar düzeltsin) sadece çerezlerle
oturum kontrolü yapmak, veritabanını kullanmamak bence eksiktir,
istemciye gönderdiğiniz çerezler sunucu tarafında dosyalarda tutulur,
dolayısıyla veritabanını yormayacağım derken diski yormuş olursunuz.