Re: [Linux-programlama] Re: Dosya sistemi mi, yoksa veritabaný mý?

From: Enver ALTIN (ealtin@parkyeri.com)
Date: Sat 07 May 2005 - 17:29:34 EEST

Merhaba,

On Sat, 2005-05-07 at 05:15 +0300, Volkan YAZICI wrote:
> Bunu ilk defa sizden duydum. Hemen araştırayım dedim. Malesef
> (anladığım kadarı ile) ne PostgreSQL, ne de Firebird raw filesytem
> desteğine sahip. Google'dan bulabildiğim tüm dökümanlar ise Oracle ile
> ilgili. (Bilmiyorum IBM DB2 raw filesystem destekliyor mu?) Anladığım
> kadarıyla ise, Oracle bu raw filesystem olayını yedek alma
> mekanizmasında kullanıyor. Sonuç itibari ile konuya zaten çok vâkıf
> değilim, Oracle kullanmadım ve PostgreSQL, Firebird'de "raw
> filesystem" desteklemiyormuÅŸ. :)

Dosya sisteminin neden olduğu lüzumsuz yükten kurtulmak amacıyla, teorik
olarak Firebird'e raw partition kullandırılabilir. Veritabanı
oluştururken ODS için dosya adı olarak bir device node verirseniz,
Firebird sessizce tüm veriyi, örneğin /dev/hda5'e yazmalı, diye
düşünüyorum. Zira Firebird bütün veriyi bir tek dosyada tutabiliyor ve
bu dosyanın dışında herhangi birşey de kaydetmiyor herhangi bir yere,
eÄŸer aksini istemezseniz.

Benzer bir hadise PostgreSQL, MySQL, Oracle, MS-SQL Server veya Informix
ile bildiğim kadarıyla yapılamıyor, pek gerek duyulmuyor olsa gerek.

Bir de, ben bu şekilde kullanmazdım :)

--
.O.
..O   Enver ALTIN                   |   http://skyblue.gen.tr/