Re: [Linux-programlama] RS232 Yardım

From: Kenan Dogan (kndogan@yahoo.com)
Date: Tue 19 Jul 2005 - 19:18:51 EEST

Merhaba,

1. Eger her iki port da 25'li ise, ciziminizdeki sema dogru.
   (RD,SD disindaki sinyalleri kullanmadiginiza gore, AKIS denetimi
   olarak RTS/CTS veya DTR kullanmayacaksiniz demektir. Yani IXON/IXOFF
   denetimini RD,SD uzerinden gerceklestirme durumundasiniz.)

2. Kuramsal olarak bir byte'in nasil gittigi ile ilgileniyor olabilirsiniz.
   Uygulamada ise bu konuda sizin ek bir caba gostermeniz gerekmez.
   Ancak, her iki cihazin ayni dili konusabilmesi icin :
   Data biti => 7/8
   Stop biti => 1/2
   Parity => None, Even, Odd, Space v.b.
   Baud => 2400, 4800, 9600, 19200 v.b.
   ... gibi ayarlari yazilim yoluyla yapmalisiniz.

3. Eger karsilikli her iki cihazda sizin yaziliminiz calisacaksa (ornegin
   ikisi de Linux-PC ise) , (2)'deki ayarlari her iki tarafta ayni olacak
   bicimde yapmaniz gerekir. (Gonderici ve Alici yazilimlariniz)

4. Karsi cihaz PC disinda bir elektronik aygitsa; a) Onun ayarlarini
   biliyorsaniz ve isinize geliyorsa, siz kendi tarafinizi onunla ayni
   degerlere ayarlarsiniz b) Eger o tarafin ayarlari uygun degilse
   (ornegin HIZ[=baud] dusukse) ve sizin o cihazin uzerinde oynama
   hakkiniz varsa, her iki tarafi da arzuladiginiz degerlere
   getirebilirsiniz.

5. http://liste.linux.org.tr/pipermail/linux-programlama/2005-July/001564.html
   adresinde Volkan arkadasimiz su adresi isaret etmisti:
   http://www.students.itu.edu.tr/~yazicivo/serial01.c.html

   Yalniz o ornekte :
   int packet[8]; satirini int yerine char olacak bicimde degistirin.
   Ornegin: char dizi[128]; gibi...

   Yine o ornekteki CRTSCTS yerine IXON | IXOFF | IXANY oneririm.
   (1)'de gerekcesi aciklandi.

   http://liste.linux.org.tr/pipermail/linux-programlama/2005-July/001588.html
   adresine de son olarak goz atin.

Kolay gelsin.