Re: [Linux-programlama] PostgreSQL ve MySQL sorunları

From: Atif CEYLAN (atifceylan@gmail.com)
Date: Mon 07 Jul 2008 - 10:42:21 EEST

Azer Demir wrote:

> Merhaba,
>
> Evimde iki makinam var. birini sunucu amaçlı kullanmaya başladım,
> diğer işler için de diğer makinamı kullanıyorum. Sunucu makinada
> apache web sunucu, postgresql veritabanı sunucu, mysql sunucu gibi
> sunucular var. Sunucu makinada postgresql ve mysql'in istemcileri de
> var. fakat yapmak istediğim diğer makinama kurduğum mysql ve
> postgresql istemcilerinden sunuculara erişmek ve çalışmak. İkisiyle
> ilgili bazı problemler yaşıyorum.
>
> postgresql sunucu 8.0.3-7'yi sunucuya kurdum. öncelikle, sunucu
> [...]
port taraması yaptınızmı? eğer açık görünüyor ise mysql database
içindeki user tablosuna bi kullanıcı ekleyip host alanına (%) değerini
girdiğinizi veya istemcinin ipsini de doğru şekilde girdiğinizi , eğer
root kullanıcı yapacaksanız hakları onayladığınızı ve son olarak ta eğer
root kullanıcısı yapmayacaksanız db tablosunun host alanına (% veya
istemci adresini) girip erişeceği veritabanının adını yazdığınızı
kontrol ettinizmi? son olarak istemcinizde SELinux ile kısıtlama olup
olmadığınızı kontrol ettinizmi? bunun haricinde ne olabilir bilemiyorum.